۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۶۵۶
وزارت خارجه آمریکا به کنگره اعلام کرد که اولویت آمریکا پایان دادن به جنگ افغانستان است اما این به معنی پایان حضور آمریکا در این کشور نیست.

به گزارش پایداری ملی، وزارت خارجه آمریکا با ارائه طرح راهبردی به کنگره این کشور اعلام کرد که اولویت اصلی واشنگتن در جنوب آسیا پایان دادن به جنگ افغانستان از طریق توافق سیاسی پایدار است.

در طرح راهبردی وزارت خارجه آمریکا آمده است که هرگونه توافق سیاسی باید تضمین کند که افغانستان به عنوان پناهگاه تروریست‌ها و حملات آن‌ها علیه آمریکا و یا منافع آن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در این طرح تاکید شده است که پایان جنگ به معنی پایان حضور آمریکا در افغانستان نیست.

به گزارش «داون نیوز»، آمریکا با دولت افغانستان در حال همکاری است تا مولفه‌های یک همکاری پایدار و دراز مدت را ترسیم کند.

در این طرح همچنین به تغییر کمک‌های نظامی به غیرنظامی اشاره و درج شده است که پس از پایان جنگ در افغانستان «کمک‌های غیرنظامی نقش مهمی را ایفا خواهند کرد».

وزارت خارجه آمریکا در حالی بر ادامه حضور در افغانستان پس از برقراری صلح در این کشور اشاره کرده که پیش از این نیز ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرده بود که حضور نظامی این کشور در افغانستان قابل مذاکره نیست و فعالیت نظامیان آمریکایی برای مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر نیز سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان نیز به صراحت اعلام کرده که صلح با طالبان به معنی پایان جنگ در افغانستان نیست.

به نظر می‌رسد که آمریکا خواستار ترک افغانستان نیست و به بهانه‌های مختلف برای ادامه حضور در این کشور تلاش می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر