۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۵۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان اینکه سیاستهای دولت آمریکا شکست خورده است، تصریح کرد که سیاست تحریم تهران، راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش پایداری ملی، «جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه  تأکید کرد که مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باعث شده است، که معاهدات و توافقات بین‌المللی جایگاه خود را از دست بدهد.

ترک‌آبادی در جریان جشن رونمایی از کتاب «ایرانِ هسته‌ای» که در سفارت ایران در دمشق برگزار شد، به روزنامه الوطن سوریه گفت: «ایران، دولت آمریکا را با این سیاست‌ها و طرح‌هایی که ترامپ دارد، شکست خورده می‌داند».

وی با بان اینکه باید آنچه در توافق هسته‌ای ایران، وجود دارد، اجرایی شود، درباره این توافق تصریح کرد که ایران حق دارد بر اساس آنچه در این توافق آمده، از حقوق خود استفاده کند.

سفیر تهران در دمشق با تأکید بر اینکه ایران، هراسی از تهدیدهای آمریکا ندارد، خاطر نشان کرد که پیش از این نیز، ایران در معرض تحریم و محاصره قرار داشته، ولی این سیاست سودی نداشته و ایران به پیشرفت و توسه خود ادامه داده است.

ترک آبادی با بیان اینکه «تهدید به اعمال تحریم، ما را نمی‌ترساند و بیمی از تهدید به بستن [مسیر] تجارت نداریم»، اظهار داشت: «[دشمنان] آنچه دوست دارند، انجام دهند؛ زیرا ایران به اصول خود مصمم است و از هیچ یک از حقوق خود عقب نخواهد نشست. با هر کس که با ما دشمنی کرد، همان گونه برخورد خواهیم کرد».

وی با تأکید بر مقابله تهران با انواع تحریم‌ها که زندگی مردم ایران را هدف قرار داده، اعلام کرد که «مواضعی اتخاذ خواهیم کرد که باعث شود ایران بتواند از حقوق کامل خود بهره‌مند شود و تهران از هیچ یک از حقوق خود عقب نخواهد نشست».

این دیپلمات ایرانی با بیان اینکه موضع ایران درباره حفظ ثبات منطقه ثابت است، تصریح کرد که تهران می‌تواند امنیت خود را حفظ کند.

ترک آبادی ضمن ابراز خرسندی از مواضع قدرتمندانه چین و روسیه درباره ایران، خاطر نشان کرد که ایران در همه زمینه‌ها به همکاری با دوستان خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه هر گونه مداخله خارجی موجب طولانی شدن بحران سوریه خواهد شد، تصریح کرد که دولت سوریه حق دارد بر خاک خود حاکمیت داشته باشد و مشکلات بین مردم سوریه نیز باید در خاک این کشور و بین مردم آن باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر