۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۰۶۴۲
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: افراد زیادی در کشور به بندر چابهار و توسعه آن امید دارند، چرا که توسعه آن در راستای توسعه سواحل مکران است که مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان کشوری نسبت به تحقق آن تاکید خاصی دارند.
به گزارش پایداری ملی، اله یار صبح امروز  در جلسه تخصصی بررسی پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار که با حضور جمعی از مدیران کل ستادی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد با اشاره به قابلیت های این بندر گفت: با توجه به موقعیت استراتژیکی بندر چابهار، دسترسی مستقیم به آبهای اقیانوسی و‌ واقع شدن در مسیر خطوط اصلی کشتیرانی و با نگاه ویژه مقامات کشوری و همچنین در سطح منطقه، توجه دو کشور هند و افغانستان به صورت خاص به آن می تواند دلایل اصلی تسریع در توسعه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور باشد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش حیاتی و‌ موثر بندر چابهار بخصوص در شرایط حاضر کشور و توجه ویژه مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و دیگر مقام های دولتی به این بندر و بهره برداری از فازهای آتی، انتظار می رود عملیات اجرایی و تکمیل پروژه های زیرساختی با سرعت بیشتری دنبال شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست خواستار پیگیری های لازم برای تامین روشنایی،کابل کشی، نصب تابلو و راه اندازی هر چه سریع تر تجهیزات و تکمیل عملیات باقیمانده اتمام فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی و همچنین تکمیل عملیات لایروبی تا پایان سال شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از اولویت های بندر شهید بهشتی، اتمام زیرساختهای کانتینر یخچالی است که انتظار می رود تا پایان تیرماه امسال شاهد وجود چنین کانتینرهایی در این بندر باشیم.

اله یار در ادامه در کارگروه بررسی طرح جامع بندر شهید بهشتی حضور پیدا کرد که در این نشست با توجه به نیاز جدی بندر شهید بهشتی به سیلوی غلات، مقرر شد با بررسی های کارشناسی، بهترین مکان به منظور جانمایی آن صورت پذیرفته و با توجه به درخواستهای سرمایه گذاران عملیات ساخت آن توسط بخش خصوصی آغاز گردد.

بر اساس این گزارش، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیأتی از مدیران کل ستادی در این سفر دو روزه از زیرساخت ها، تجهیزات، ساختمان های عملیاتی و جاده دسترسی طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، فرآیند جمع آوری اسکله های نصب سریع و روند اجرای پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی و تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.

لازم به ذکر است: تجهیزات رادیویی MF/HF DSC بندر چابهار که به دلیل نبود قطعات و عدم همکاری شرکت سازنده و نمایندگی انحصاری آن خارج از سرویس شده بود، به دستور مهندس اله یار و پیگیری های اداره نگهداری و تعمیر تجهیزات و با اتکاء به دانش فنی مشاوران و توانایی ویژه پیمانکار، بازسازی، تست و آماده به کار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر