۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۵۰۶۳۹
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل در دیدار با مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز تاکید کرد:
محمد باقر آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با حسین آذری نیا مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز، در خصوص موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در شهرداری تبریز از جمله طرح جامع کلانشهر تبریز نشستی صمیمی برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز؛ سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان در این نشست ضمن تشکر از همکاری مجموعه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری تبریز در اجرای ماموریت های پدافند غیرعامل در مرکز استان نسبت به تسریع در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز با مشارکت سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید نمودند. ایشان ضمن اشاره به اهمیت طرح جامع شهری به عنوان نقشه راه کلی افزودند: با انجام طرح جامع شهرها آسیب ها، تهدیدات، راهکارهای اجرایی، اماکن عمومی و چند منظوره، ... شهر احصاء شده و سناریوهای مختلف برای مواجهه با تهدیدات مختلف تهیه می شود.
آقایی با تاکید بر استفاده از فرصت ها و ظرفیت های قانونی مرتبط با پدافند غیرعامل در اسناد بالا دستی، خواستار پیگیری جدی اجرای الزامات پدافند غیرعامل و ضوابط فنی و اجرایی کشور (مبحث 21 مقررات ملی ساختمان) و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص خطوط گسل های زلزله تبریز در طرح های توسعه و عمران شهری شد.

حسین آذری نیا مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز نیز ضمن اعلام آمادگی برای انجام مطالعات پدافند غیرعامل و اقدامات مربوط به مصون سازی زیرساخت های شهری، بر ضرورت بالا بردن آگاهی شهروندان از طریق برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی اشاره کرده و افزود: شهرداری مرکز با همکاری شهرداران مناطق 10 گانه شهر تبریز، نسبت به احداث پارک های چند منظوره جدید و تجهیز آن ها به امکانات مورد نیاز برای استفاده در مواقع اسکان موقت و اضطراری اقدام نموده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر