۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۰۶۰۵
یک سایت یمنی اعلام کرد، برخی مسئولان حاشیه خلیج فارس با مقامات «موساد» دیدار کرده‌اند و در این جلسات با تشکیل گروهی خرابکار توافق شده تا از آنها برای مأموریت‌هایی در اقیانوس هند و دریای عمان استفاده شود.
به گزارش پایداری ملی، صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند.

با آنکه ایران این حادثه را مشکوک خواند، مقامات آمریکایی از جمله مقامات وزارت خارجه و دفاع، تلاش کردند با توجه به تنش موجود، ایران را متهم جلوه دهند. 

وبگاه یمنی «النجم الثاقب» در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت: در پی عقب‌نشینی آمریکا درباره عملیات نظامی علیه ایران و هدف قرار گرفتن نفتکش‌ها در آب‌های خلیج (فارس) و دریایی عمان، اطلاعات نشان می‌دهد دست‌های اسرائیلی و (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس) در این موضوع دخیل است تا جنگی جهانی به راه بیندازند.

در ادامه این گزارش آمده: همانگونه که «طلب ابوعرار» عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیوینستی) از دست داشتن اسرائیل در هدف قرار دادن نفتکش‌های بندر فجیره و تلاش اسرائیل و دیگر طرف‌های منطقه‌ای برای تنش بیشتر و به راه انداختن جنگ در منطقه سخن گفت، اطلاعات جدیدی درز پیدا کرده که سرنخ‌های بازی را آشکار می‌کند، اینکه اسرائیل با کمک دیگر طرف‌ها در خلیج (فارس) توطئه‌های جنون‌واری برای بر هم زدن امنیت منطقه و خلیج (فارس) و خاورمیانه می‌بافند.

النجم‌الثاقب سپس به نقل از منابع آگاه که نام آنها را ذکر نکرد؛ نوشت: اخیرا جلسات مشورتی متعددی میان مسئولان اسرائیل و امارات صورت گرفته که در این جلسات بر تشکیل گروه مسلح جدید با افکار اسلام‌گرایانه افراطی توافق شده، گروهی که به آن مأموریت‌های تخریبی در اقیانوس هند، دریای عمان و بخش‌هایی از جنوب آسیا داده شود.

در ادامه این گزارش آمده: هسته این گروه جدید را از اعضای سابق القاعده در یمن که به نام «قاعده‌ الجهاد فی الجزیره العربیه» شناخته می‌شود، تشکیل می‌دهد. این گروه می‌تواند حملاتی در دریایی عمان یا اقیانوس هند انجام دهد اما فرماندهی این گروه در صحرای حضرموت یمن و تحت نظارت موساد و سازمان‌های اطلاعاتی بر طرف‌های دیگر در منطقه قرار دارد.

النجم‌الثاقب ادامه داد: این گروه هشت ماه پیش تشکیل شده و عناصر آن در پایگاه‌های نظامی اسرائیلی در اریتره و دیگر پایگاه های عربی و اسرائیلی در جهان آموزش دیده‌اند. تعداد اعضای آموزش دیده آن به ۱۷۵ نفر می‌رسد که ۸۰ نفر آنه پیش‌تر در صفوف القاعده در حضرموت و البیضاء یمن می‌جنگیده‌اند.

بر اساس این گزارش، «طحنون بن زاید» رئیس اطلاعات امارات شخصا در جلسات پیچیده موساد حضور داشته است.

گزارش مشابه «البناء» درباره توطئه اطلاعات سعودی، امارات و اسرائیل

از سوی دیگر؛ هفته جاری روزنامه «البناء» لبنان در یادداشتی به قلم تحلیلگر عرب «وفیق ابراهیم» نوشت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات سعودی، امارات و اسرائیل برای انجام حملات علیه غیرنظامیان در خلیج (فارس) خصوصا تابعیت‌های آمریکایی و اروپایی آماده می‌شوند تا پوششی برای حملات احتمالی آمریکا باشد.  

وی در ادامه نوشت، انصارالله و متحدان آنها،‌ منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی را در برابر یک واقعیت جدید قرار داده‌اند و آن این است که «ادامه حملات به یمن به معنای جلوگیری از عرضه ۲۰ میلیون بشکه نفت خلیج (فارس)» است و به همین دلیل صهیونیست‌ها در حال حاضر بر روی یمن متمرکز شده‌‌اند و مدعی هستند آنچه «تروریسم یمنی» می‌دانند کل جهان را تهدید می‌کند.

طبق گزارش البناء لبنان، «ژان ‌ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در این زمینه به کمک آنها می‌شتابد و انصارالله را متهم به بمباران سعودی و «کودتا» علیه «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن می‌کند؛ همه اینها تلاش‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس،‌ رژیم اسرائیل و اروپا برای تشویق آمریکا به بمباران هوایی و دریایی یمن و حماست مستقیم از نیروهای سعودی و اماراتی برای اشغال الحدیده را فاش می‌کند.

هفته جاری، نشریه آمریکایی نیوزویک اعلام کرد؛ اسرائیل،‌ امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حادثه نفتکش‌ها باشند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر