۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۵۹۷
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ‌آژانس هسته‌ای ۱۴ بار عمل به تعهدات ایران را تایید کرد‌، گفت: امروز دشمن جور دیگر خود را نشان داده به نحو دیگر می‌توان گفت ‌حیله به خرج داده و با ما مذاکره کرد.
به گزارش پایداری ملی، ‌اسحاق جهانگیری ظهر امروز ‌در اجتماع مردم روستای دوتپه سفلی در شهرستان خدابنده با بیان اینکه در هیچ مقطعی در 40 سال گذشته شرایط کشور مثل امروز خاص نبوده است، اظهار داشت:‌ ملت ایران هشت سال در برابر تهاجم همه جانبه دشمن و 40 سال در برابر فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل پایداری و ایستادگی کرد و نشان داد که نامش با مقاومت و ایستادگی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ضمن تشریح شرایط خاص کشور در مقطع کنونی افزود: امروز دشمن به گونه‌ای دیگر و با حیله جدیدی جلو آمده اما راهبرد ملت ایران راهبرد مقاومت است و مقاومت به معنای تأمین نیازهای کشور، خودکفایی و امنیت غذایی ملت ایران است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکرات طولانی به توافقی با شش کشور بزرگ و قدرتمند دنیا رسید و به همه تعهدات خود در این توافق عمل کرد، گفت: سازمان بین المللی انرژی اتمی نیز طی 14 گزارش به هم پیوسته پایبندی کشورمان به تعهدات را اعلام کرده است اما به یکباره فردی در آمریکا به عنوان یکی از کشورهای طرف توافق با ایران روی کار آمد که این توافق را بدترین توافق تاریخ کشورش توصیف کرد و گفت از آن توافق خارج می‌شود.

‌جهانگیری اظهار داشت: آمریکا به همین میزان نیز بسنده نکرده و پس از خروج از این توافق بین‌المللی گفت‌ چون من زور دارم پس از خروج از این توافق ایران را تحریم کرده و تحت فشار قرار می‌دهم و از همین روی مهم‌ترین نقاط و کلیدی‌ترین بخش‌های حیات اقتصادی کشور را هدف قرار داد که متأسفانه حتی کشورهای بزرگ جهان نیز از ترس آمریکا از سیاست‌های او در اعمال فشار به ایران تبعیت می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اما مردم ایران از سرور و سالار شهیدان خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموخته‌اند که زیر بار ذلت و ستم نروند. آمریکایی‌ها عادت کرده‌اند و بر‌اساس رفتار کشورهای دیگر در برابر تهدیداتشان باورشان شده ‌که وقتی ملتی را تهدید به اعزام ناوگان دریایی و هواپیماهای جنگنده کنند آن ملت باید از این موضوع بترسد اما با وجود تهدیدهای گوناگون و اعلام اخبار اعزام تجهیزات و نیروهای مسلح آمریکایی به منطقه دیدند که ملت ایران هیچ ترسی به خود راه نمی دهد.

‌جهانگیری خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ملت ایران وقتی ببینند که آمریکایی‌ها با حمله به عراق و افغانستان سرنوشت این کشورها را تحت تأثیر قرار داده اند واهمه کرده و کوتاه می آیند و هر چه آمریکا بگوید گوش می کنند اما دیدند ملت ایران هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: پس از این که آمریکایی ها دیدند ملت ایران از تهدیدهای آنها نمی هراسد حالا می‌گویند بیایید مذاکره کنید، اما ما می‌گوییم مذاکره کنیم که چه شود؟ نتیجه نهایی هر مذاکره‌ای می تواند رسیدن به یک توافق باشد، اما آیا وقتی آمریکایی ها از توافق موجود بین ایران با خودشان خارج شدند منطقی است که ما دوباره با آنها مذاکره کنیم؟

‌جهانگیری گفت: مقام معظم رهبری به پشتوانه مردم، دولت، مجلس، نیروهای مسلح و همه نهادها یک حرف زده اند و آن این بود که آن کس که زور می گوید، ظلم کرده و به ملت ایران خسارت زده باید جبران کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این که ملت ما در طول تاریخ ثابت کرده است که هیچ گاه اهل جنگ و تجاوز نبوده بلکه اهل منطق و گفتگوست خاطرنشان کرد: با ملت ایران تنها در چارچوب احترام و ادب می توان سخن گفت و مسایل را حل کرد، نمی توان با ملت تمدن ساز و بافرهنگ ایران با زبان تهدید و زور و بی احترامی سخن گفت.

‌جهانگیری تأکید کرد: راهبرد ما راهبرد مقاومت است، ما باید بتوانیم در این شرایط حساس نیازهای کشور را تأمین کنیم و نگذاریم زندگی آسیب پذیرترین اقشار جامعه دچار اختلاف شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که امنیت منطقه را ایران تأمین کرده است گفت: تنها برای مقطعی کوتاه ایران خود را کنار کشید و شاهد بودیم که چه حوادثی در خلیج فارس و دریای عمان رخ داد، حالا این حوادث را به ایران نسبت می دهند، متأسفانه آنها فکر می کنند عربستان و امارات متحده عربی می توانند امنیت منطقه را حفظ کنند اما واقعیت این است که امنیت آنها را نیز ایران حفظ می‌کند.

‌جهانگیری ادامه داد: سابقه و تجربه فعالیت آنها در عراق و سوریه و ایجاد داعش نشان داد که نمی‌توانند امنیت در منطقه ایجاد کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از مزارع کشاورزی گفت: وقتی از کشاورزان منطقه درباره میزان برداشت محصول سوال کردم پاسخ شان رقم خیره کننده هشت تن گندم در هر هکتار بود که باید به آنها دستمریزاد گفت، زیرا آنها در راه مقاومت و ایستادگی کشور گام برمی دارند.‌

جهانگیری افزود: مقاومت یعنی تولید هر چه بیشتر کالاهای مورد نیاز مردم، مقاومت یعنی تأمین امنیت غذایی ملت ایران، حرکتی که در سال های گذشته انجام شد باعث شده تا ما از واردات سالانه یک میلیون تن گندم بی نیاز شده و در سه سال گذشته به همت کشاورزان خودکفا شده و حتی صادرات داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: برخی فکر می کردند به خاطر حادثه سیل در ابتدای سال جاری، کشور برای تأمین نیاز گندم خود به سمت خارجی ها دست دراز کند اما خوشبختانه آمارها نشان می دهد که حتی در خوزستان که بخش زیادی از اراضی آن زیر آب رفت بیشتر از سال گذشته تولید گندم خواهیم داشت.

‌جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که وظیفه دولت توجه به مسایل کشاورزان است گفت: با تصمیمات خوبی که انجام شد 1.5 تا دو برابر سال های پیش در روستاها گازرسانی انجام شد و بعید می دانم که در منطقه خدابنده و زنجان روستایی با 20 خانوار وجود داشته باشد که از زیرساخت هایی نظیر راه، گاز و ‌آب لوله کشی برخوردار نباشد. به فضل الهی اگر جایی هم از این امکانات بهره مند نشده به زودی مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: روستا کانون تولید کشور و کشور متکی به روستاییان است، روستاییان بزرگ، عزیز و شریف کشور با تلاش خود برای بی نیازی کشور مقابل خارجی ها کاری کردند تا مسئولان با جرأت و شجاعت و به پشتوانه خودکفایی و استقلال با خارجی ها سخن بگویند.‌

جهانگیری در پایان با بیان این که در سال 98 اقدامات بیشتری در حوزه معیشت و اشتغال در روستاها انجام خواهیم داد گفت: امیدوارم با تحت پوشش رفتن اراضی بیشتر در حوزه آبیاری نوین علاوه بر تولید محصولات، صرفه جویی در مصرف آب هم انجام شود.‌
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر