۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۹۰
مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، افزایش تاب آوردی و تسهیل مدیریت بحران می‌شود و در کنار این‌ها رصد و پایش تهدیدها از وظایف مهم پدافند غیر عامل است و همه این موارد در خصوص اقدامات خصمانه دشمن است.
به گزارش پایداری ملی، محسن زینلی تختی ظهر امروز به عنوان میهمان در صد و بیست و دومین  جلسه رسمی شورای شهر حضور یافت و اظهار داشت مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، افزایش تاب آوردی  و تسهیل مدیریت بحران می‌شود و در کنار این‌ها رصد و پایش تهدیدها از وظایف مهم پدافند  غیر عامل است و همه این موارد در خصوص اقدامات خصمانه دشمن است.

وی ادامه داد: ما ۵ قرارگاه در مجموعه پدافند غیرعامل داریم که عبارتند از قرارگاه‌های زیستی، سایبری، کاربردی، پرتویی و شیمیایی که در قالب قرارگاه  زیستی در مسئله هجوم ملخ‌ها همپوشانی با مدیریت بحران هم داشته‌ایم.

زینلی تختی ابراز داشت: تهدیدها در دنیا هم ماهیتی و هم کیفیتی تغییر کرده‌اند و ما با نسل چهارم جنگ‌ها روبرو هستیم که تهدیدات ترکیبی است که هزینه کمتر و تلفات بیشتری دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان تصریح کرد: یکی از مراکز حیاتی ما در استان پالایشگاه نفت خلیج فارس است که ۵۰ درصد سوخت کشور را تامین می‌کند که قبلا برای ایجاد اختلال در این چنین مراکزی  با بمب و موشک اقدام می‌کردند اما امروزه تحت عنوان یک حمله سایبری با بدافزارها و باج‌افزارها آن را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی با اشاره به ورود دنیای مجازی به زندگی‌های مردم بیان کرد: ‌امروزه ما به شهر هوشمند رسیده‌ایم و قطعا باید برای آن امنیتی را در نظر بگیریم که دنیا درگیر این مسئله است.

زینلی تختی بیان کرد: کشورهای اروپایی امروز در مسئله اینترنت به مشکل برخورده‌اند زیرا هر کار که باید بکنند تمام سرورهای اینترنتی  آن در آمریکا مستقر است و فقط چین توانسته اینترنت مجزا داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان بیان کرد: در کنار توسعه زیرساخت‌های اینترنتی باید امنیت آن را نیز تامین کنیم و شهرداری یکی از نهادهایی است که اطلاعات مردم را در دست دارد.

وی اظهار داشت: نگاه پدافند غیرعاملی در شوراها و شهرداری‌ها نبوده است پمپ بنزین‌هایی در نقاط خطرساز شهر وجود دارد که باید فکری به حال آن‌ها شود.

زینلی تختی ادامه داد: تابستان سال گذشته، قطعی برق در خوزستان رخ داد و چند روزی فعالیت‌های ضروری خوزستان را تعطیل شد که به واسطه ریزگردها، دمای بالا و رطوبت باعث قطعی برق شد و دستگاه‌های مهم مانند آب و فاضلاب، بیمارستان‌ها، بانک‌ها به علت نداشتن ژنراتور کارشان تعطیل شد که باید حواسمان به این مسائل باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان گفت: در شهرستان بندرعباس جان پناه به صورت استاندارد برای مواقع ضروری نداریم و تقاضایمان از شورای شهر این است که در این مسئله ورود کنند. 

وی تاکید کرد: در بندرعباس سناریویی برای تخلیه ی مردم و تامین نیازهای ضروری مردم در مواقع بحران را نداریم. 

زینلی تختی افزود: یکی از معظلات در خصوص بحران در حوزه مدیریت بحران است که گاهی مدیریت‌ها باعث ایجاد بحران‌های جدید می‌شود. 

مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان تصریح کرد: یک مسئله مهم در حوزه پدافند غیرعامل تاب‌آوری شهری است و باید درجه تاب آوری شهر را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث جان پناه مسئله ای داریم به معنای چند منظوره‌سازی که یعنی از فضاها چند منظوره استفاده کنیم مثلا پارکی را که می‌سازیم قابلیت استقرار موقت را داشته باشد و یا به صورتی باشد که بالگرد بتواند بر روی آن فرود بیاید.

زینلی تختی ابراز داشت: تقاطع‌های غیرهمسطح از جاهایی است که می‌تواند قابلیت جان پناه بودن را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر