۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۸۶
در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله توسط استاندار گلستان:
صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان کلاله به ریاست بیانی فرماندار و با حضور و سخنرانی تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان، ائمه جمعه و جماعات منطقه، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری کلاله برگزار شد.
روابط عمومی گلستان
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان کلاله به ریاست بیانی فرماندار و با حضور و سخنرانی تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان، ائمه جمعه و جماعات منطقه، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری کلاله برگزار شد.

تجری مدیرعامل پدافندغیرعامل استان دراین جلسه با تشریح شرایط روز و ضرورت پدافند غیرعامل در مقابل تهدیدهای دشمنان اظهار داشت: باید ضمن آمادگی در مقابل برنامه های دشمن، ضمن استحکام بخشی توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل و آگاهی بخشی جامعه انجام پذیرد.

 

"احمد تجری مفرد" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تأکید بر ضرورت انجام ملاحظات پدافندی در دستگاههای اجرایی و شهرستان ها؛ بر رصد و پایش تهدیدات نوین دشمنان در حوزه های زیستی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی و نیز پیگیری و اجرای راهکارهای مقابله با آن تأکید نمود.

مدیرکل پدافند غیرعامل با بیان بند ج ماده 21 قانون بودجه سال 98 و آیین نامه اجرایی ماده 58 "قانون احکام دائمی برنامه های توسعه ای" ابلاغی سرلشگر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور  درخصوص اعتبارات مربوط به پدافند غیرعامل در دستگاههای اجرایی، خواستار پیگیری جهت جذب اعتبارات و هزینه کرد در حوزه های تخصصی دفاعی و پدافند غیرعاملی و نیز اجرای مباحث 21 مقررات ملی ساختمان شد.

 

تجری در ادامه ضمن اشاره به سخنان قاطع و عزتمندانه مقام معظم رهبری به نخست وزیر ژاپن، فرمایشات ایشان را به پشتوانه خون شهداء و بصیرت مردم دانست و افزودند: مردم نیز با حضور پرشور خود در انتخابات اسفندماه، عزت و شکوه دیگری را به جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

 

تجری درخصوص وظایف و برنامه های شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان - شناسایی مراکز ثقل و طبقه بندی زیرساخت ها و تاسیسات- آموزش پدافند غیرعامل در ادارات و ... - شناسایی سازه های محکم شهرستان به عنوان جاه پناه در مواقع اضطراری و تهدیدات - برگزاری مانور و رزمایش پدافندی و همایش های تخصصی و عمومی - پیگیری ارتقاء مسائل امنیتی و انتظامی با تهیه طرح های مناسب با وضعیت موجود دارای قابلیت اجرا پایش آسیب های فیزیکی ادارات – شناسایی آسیب پذیری در سطح شهرستان در حوزه اداره امور مردم (شامل سامانه های تأمین مایحتاج عمومی مردم- بهداشت و درمان – خدمات آموزش – امنیت و اطلاع رسانی) -طراحی و برنامه ریزی مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه انرژی و آب در سطح شهرستان- نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری در سطح شهرستان -پایش تهدیدات در حوزه بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان با دام را ازجمله وظایف دستگاههای اجرایی شهرستان ها در حوزه پدافند غیرعامل دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر