۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۲۲
فتنه جدید امارات و صهیونیستها؛
اظهارات عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی، نشان از سرنخ هایی دارد که این رژیم با کمک کشورهایی اقدام به توطئه برای ضربه زدن به امنیت منطقه کرده است.
به گزارش پایداری ملی، «شادیه عزیز بن یوسف»، نویسنده عرب در گزارشی اعلام کرد که «طلب ابوعرار» عضو سابق پارلمان رژیم صهیونیستی، اطلاعات جدیدی درباره نقش اسرائیل در حمله به نفتکش‌ها در بندر فجیره، ارائه داده است.

براساس اظهارات طلب ابوعرار، رژیم صهیونیستی از مدت‌ها قبل با کمک برخی کشورهای عربی خلیج فارس در تلاش برای توطئه‌ای جنون آمیز با هدف ضربه زدن به امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است.

در همین ارتباط گفته شده به تازگی نشست‌های مشورتی بین مسئولانی از رژیم صهیونیستی و امارات برگزار و در خصوص تشکیل یک گروه مسلح جدید توافق شده است که این گروه، افکار افراطی به ظاهر اسلام گرایانه را داراست و مأموریت‌های خرابکارانه در اقیانوس آرام، دریای عمان و بخشهایی از جنوب آسیا را برعهده دارد.

به گفته این منبع، طحنون بن زائد مشاور امنیت ملی امارات شخصاً در نشست‌هایی که با موساد برای تشکیل گروه تروریستی در دریای عمان و خلیج فارس، برگزار شده بود حضور داشت.

همچنین گروه افراطی و تروریستی جدید از سوی اعضای سابق سازمان تروریستی القاعده در یمن و اعضای فراری داعش از عراق و سوریه با نام «پایگاه جهاد در جزیره العرب» تشکیل شده که قرار است حملاتی را در دریای عمان و اقیانوس هند انجام دهد.

شادیه عزیز بن یوسف در گزارش خود می‌افزاید، فرماندهی گروه تروریستی مذکور در صحرای حضرموت یمن و زیر نظر مستقیم موساد و سرویسهای اطلاعاتی برخی کشورهای عربی منطقه فعالیت می‌کند و از هشت ماه گذشته فعال بوده است.

در گزارش بن یوسف گفته شده اعضای آموزش دیده گروه تروریستی مذکور به ۱۷۵ نفر می‌رسد که ۸۰ نفر آنها برای القاعده در حضرموت و البیضاء یمن جنگیده و در پایگاه‌های متعلق به نظامیان صهیونیستی آموزش‌های لازم برای عملیات در دریا دیده‌اند.

نکته قابل توجه انتساب دو حادثه اخیر مرتبط با نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری در الفجیره خلیج فارس و پس از آن در دریای عمان است که مسئولیت آن متوجه گروه تروریستی مشترک اسرائیل و امارات شده است.

در پایان گزارش نویسنده از ارائه اطلاعات بیشتر مرتبط با این گروه و اعضای کلیدی مؤسس آن در آینده نزدیک خبر داده است.

پنج شنبه گذشته حمله به دو کشتی عبوری در دریای عمان نگرانی‌ها را از تشدید تنش در منطقه دو چندان کرد. این حمله که کمتر از یک ماه پس از حادثه مشابه در بندر الفجیره امارات صورت می‌گرفت همزمان با حضور نخست وزیر ژاپن در تهران به وقوع پیوست و از همان ابتدا باعث افزایش سوءظن‌ها به رژیم صهیونیستی نسبت به انجام این حمله شد.

پیش از این نیز برخی منابع عربی دیگر از جمله «فراج اسماعیل» نویسنده مصری در مقاله‌ای در روزنامه «المصریون» اعلام کرده بود که اسرائیل بزرگ‌ترین و تنها طرفی است که از شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه بهره می‌برد و از این منظر نیر دست داشتن این رژیم در حملات و خرابکاری‌های خلیج فارس و دریای عمان چندان دور از انتظار نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر