۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۵۱۴
معاون فنی جهاد کشاورزی اردکان با اشاره به تلاش کشاورزان در جهت تحقق اهداف خودکفایی کشور گفت: در سال زراعی جاری بیش از 1700 تن گندم و جو در شهرستان اردکان برداشت شد.
به گزارش پایداری ملی، سید علی حسینی پور اردکانی، گفت: در سال جاری زراعی بیش از 550 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول استراتژیک گندم و جو بوده است و علیرغم خشک‌سالی‌های متمادی در استان و شهرستان اردکان، کشاورزان زحمتکش در راستای تحقق اهداف خودکفایی کشور نسبت به کشت گندم و جو اقدام کرده‌اند.

وی افزود: قاعدتاً وجود شرایط آب‌وخاک شور در منطقه و سختی خرده مالکی باید میزان تولید این محصولات را در منطقه دچار اختلال می‌کرد ولی با سخت‌کوشی، انطباق با طبیعت و همچنین مدیریت بهینه عوامل تولید، باعث شد که میزان تولید امسال بیش از 20 درصد بیشتر از میزان متوسط تولید در کشور باشد.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان اردکان اظهار داشت: کشاورزان شهرستان با مدیریت مناسب آب در این اراضی توانسته‌اند بیش از 1700 تن گندم و جو برداشت نمایند که نسبت به سال گذشته، میزان تولید این محصولات افزایش داشته است.

وی، از مناطق شمال اردکان و بخش عقدا به‌عنوان عمده‌ترین مناطق کشت گندم و جو نام برد و گفت: به خاطر کیفیت محصول تولیدی، بیش از 90 درصد از میزان گندم و جو تولیدشده توسط مصرف‌کنندگان در داخل شهرستان و استان باقیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی به فروش می‌رسد.

حسینی پور افزود: متوسط تولید گندم در شهرستان اردکان در سال جاری 3.2 تن در هکتار بوده است که شامل ارقام روشن، آنفارم و کویر است و متوسط تولید جو نیز 2.8 تن در هکتار است و بیشترین جو کشت‌شده از نوع نصرت بوده است.

وی در پایان گفت: ازجمله شاخص‌های تولید گندم در شهرستان اردکان، کاهش یک تا دو دور آبیاری نسبت به متوسط میزان آبیاری در کشور است که با عنایت به شرایط خشک‌سالی و کمبود منابع آب، می‌تواند به‌عنوان الگوی کشت در سطح کشور مطرح شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر