۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۹۶
تنها شرط ماندگاری در حوزه اندیشه امام راحل، لبیک همه جانبه به مواضع روح‌اللهی مقام معظم رهبری در طول این سه دهه رهبری مخصوصا در دیدار با نخست وزیر ژاپن است.
به گزارش پایداری ملی، در روزگار بمباران تهدیدها و قحطی جرأت‌ها و فریادها، بشریت، ابراهیم زمانه خویش در هیبت رهبر فرزانه‌ای دید که با تبر سخنانش، دمار از بت بزرگی درآورد که به‌شدت دچار توهم بود!

ترامپ که ناشی‌ترین بازیگر سیاست چماق و هویج است، گمان می‌کرد که سیاست‌های خصمانه‌اش نتیجه داده و زمان امتیازگرفتن در مذاکره فرا رسیده و همه چیز برای اسطوره شدن او در تاریخ آمریکا و برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری فراهم است!

غافل از اینکه بیش از چهار دهه است که محاسبات آمریکایی در عرصه سیاست‌های جمهوری اسلامی جواب نداده و غالبا غلط از آب درآمده است، شاید آنانی که همواره شیپور را از طرف گشاد آن می‌دمند، ابهت‌شکنی از آمریکا را خلاف عرف معمول در عرصه دیپلماتیک تلقی کنند، اما با تأسی به فرهنگ قرآنی و الهام مستقیم از دست رد امام‌حسین(ع) به ابن‌زیاد و نیز ترجمان تئوریسنی گفتارها و مواضع بت‌شکنانه امام عظیم‌الشأن، می‌توان موضع‌گیری روح‌اللهی مقام معظم رهبری در دیدار با شینزوآبه را آینه تمام نمای هویت الهی نظام در مواجهه با مستکبری دانست که با احساس کدخدایی، در رؤیای خدایی است! کاری که قبل از آن فقط از امام راحل می‌دیدیم.

مواضع رهبر انقلاب، مقتدرانه و عزت مندانه و محکم‌ترین پاسخ به سلسله تحریم‌ها، تحقیرها و تخریب‌های ماه‌های اخیر از سوی ترامپ، پمپئو، بولتون و‌ برایان هوک بوده است.

در این ملاقات رهبری معظم حفره‌ای را در سیاست خارجی ما پر کرد که از ابتدای تحمیل برجام، مثل خوره به جان انقلابیون افتاده و نیروهای دلسوز نظام را دلواپس کرده بود.

سیاست چالش با استکبار جهانی، سیاست عزت‌آفرین، اقتداربخش و امتیازآور است و این در حالیست که تئوریسن‌ها و مجریان سیاست سازس با نظام سلطه، در ذلت بارترین شرایط ممکن، باج ده، بی‌شخصیت، بی‌حیثیت و نهایتا مزین به لقب توهین‌آمیز ترامپ یعنی گاو شیرده‌اند که بدون آمریکا دوهفته هم نمی‌توانند دوام بیاورند و باید فارسی صحبت کنند!

مشت آهنین رهبری، یعنی توسعه جبهه مقاومت اسلامی، یعنی دفاع از حرم، یعنی توان افزایی حماس غزه، تجدید حیات انتفاضه فلسطین، اقتدار همه جانبه حزب‌الله لبنان، استحکام عملیاتی حشدالشعبی عراق، احیای قابلیت‌های انصار حزب الله یمن، یعنی فاطمیون، زینبیون، عباسیون، یعنی ماندگاری دولت سوریه، یعنی تغییر موقعیت دولت لبنان، یعنی شهرک‌های موشکی ایران، یعنی اقتدار پهپادها و حاکمیت ایران در جنگ‌های پیشرفته الکترونیک و ده‌ها جلوه دیگر که در این مجال نمی‌گنجند!

عرصه چالش با آمریکا عرصه حضور شیران است و هرگز جای عرض اندام بزدلان نیست که هرگز فرهنگ عاشورا را باور و تجربه نکرده‌اند.

حقیقت آن است که دل ما برای اینگونه حماسه‌آفرینی‌ها تنگ شده بود و گشایش این جبهه، تداعی پیروزی‌های دفاع مقدس را می‌کرد و اینجا همان مرزبندی‌هایی است که بین عاشورائیان و غیرعاشورائیان فاصله می‌اندازد، اگرچه هر دو سوی این دو جبهه، در سرزمین کربلا مستقر باشند، زیرا فراتر از کربلا، معیار حق بودن در عاشورایی بودن و حسینی اندیشیدن است!

واضح‌تر اینکه معیار ما حتی فراتر از درون حکومت بودن و مسؤولیت داشتن، یعنی ولایی بودن است، چرا که خوارج هم در درون جبهه علی(ع) و حتی در برهه‌ای از آن در خط مقدم بودند!

تنها شرط ماندگاری در حوزه اندیشه امام راحل، لبیک همه جانبه به مواضع روح‌اللهی مقام معظم رهبری در طول این سه دهه رهبری مخصوصا در دیدار با نخست وزیر ژاپن است.

هادی ابراهیمی عضو هیأت علمی دانشگاه

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر