۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۹۳
مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: کلرزنی آب قزوین به‌صورت کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و میزان آن مطابق با استانداردهای لازم است، به‌همین دلیل هیچ‌گونه مشکلی در کیفیت آب شرب مناطق شهری وجود ندارد.
به گزارش پایداری ملی، مجید برخورداری، مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: آب مناطق خیابان دانشگاه، سرتک، نوروزیان، ملاصدرا، جانبازان، فلسطین، فردوسی، سعدی، غیاث‌آباد، هادی‌آباد، مجتمع‌ادارات و شهرک‌های اطراف آن تا بخش عمده‌ای از مناطق مرکزی شهر، از مخزنی به حجم 30 هزار مترمکعب به‌نام مخزن زمزم واقع در خیابان غیاث‌آباد تأمین می‌شود.

وی افزود: کلرزنی آب قزوین به‌صورت کاملاً الکترونیکی و مکانیزه به‌میزان 2 میلی‌گرم در لیتر انجام می‌شود و استانداردهای لازم در این امر رعایت می‌گردد.

برخورداری ادامه داد: در برخی مواقع ما یک لیوان آب را از شیر پر می‌کنیم و مشاهده می‌کنیم که آب به‌صورت شیری‌رنگ است، برای لحظاتی این لیوان آب را در گوشه‌ای قرار می‌دهیم و اصطلاحاً می‌گوییم اجازه بدهیم کلر موجود در آب از بین برود، این در حالی است که این تنها یک اصطلاح عامیانه است و آن مادهٔ شیری‌رنگ کلر نیست.

وی اظهار کرد: در چنین مواردی این حباب هوا است که به‌دلیل پمپاژی که صورت گرفته تا آب با فشار به‌دست مشترکین برسد، باعث تغییر رنگ آب شده است.

برخورداری اعلام کرد: اگر این مادهٔ شیری رنگ کلر بود طبیعتاً باعث مرگ افراد می‌شد، زیرا کلر همان وایتکس است که به میزان بسیار ناچیز به‌منظور ضدعفونی‌سازی به آب اضافه می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین در ادامه عنوان کرد: تغییر رنگ آب در چنین مواردی به‌هیچ‌وجه تهدیدی برای سلامتی هم‌استانی‌های عزیز نیست و آب شرب قزوین در تمامی شهرهای استان عاری از هرگونه مشکل است و مردم با آسودگی خاطر می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خطوط اصلی آب‌رسانی شهر قزوین که 1000 میلی‌متر است، به‌دلیل تعمیرات از مدار خارج شده است، به‌همین دلیل و برای این‌که فشار آب مناسب در تمامی مناطق برقرار شود، ایستگاه پمپاژ در طی این روزها قوی‌تر شده است، در نتیجه به‌صورت مقطعی ممکن است حالت شیری‌رنگ در آب برخی مناطق ایجاد گردد که هیچ ضرری برای سلامتی هم‌وطنان ندارد.

وی در پایان گفت: تعمیرات مذکور تا هر زمانی‌که ادامه داشته باشد، مشکل توزیع آب برای ساکنین مناطق شهری ایجاد نمی‌کند و هیچ‌گونه مشکلی در کیفیت آب شرب مناطق شهری استان وجود ندارد.

 روز گذشته ویدئویی از یکی از مناطق شهری استان قزوین به خبرگزاری فارس ارسال شده بود که در آن از میزان کلر بالای آب یکی از مناطق قزوین گلایه شده بود. خبرگزاری فارس پیرو این ویدئو در صدد پیگیری مشکل موجود در این مورد بود که نهایتاً مشخص شد چنین مشکلی در سطح استان وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر