۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۸۴
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش‌سوزی مراتع و جنگل‎‌ها در فصل تابستان بر آمادگی برای مهار آتش‌سوزی‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، غلام‌حسین حکمتیان‌اصل در خصوص آتش‌سوزی در کوه‌ها و مراتع استان گفت: سال گذشته به دلیل خشکسالی و عدم بارش باران کاهش آتش‌سوزی‌ها را شاهد بودیم اما سال جاری بالغ بر یک هزار و 200 میلی‌متر باران باریده که افزایش میزان علوفه در نتیجه بارش باران خطر آتش‌سوزی‌ها را افزایش می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رشد علوفه آتش‌سوزی‌ها را افزایش می‌دهد و اگر در جایی که آتش‌سوزی شده میزان علوفه کمتر باشد ارتفاع زبانه‌های آتش کمتر می شود که یکی از دلایل دلیل افزایش سطح آتش سوزی رشد علوفه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان پدیده آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع وجود دارد، گفت: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود جنگل‌ها و مراتع آتش‌سوزی وجود دارد لذا مسوولان استان آتش‌سوزی‌ها در منابع و مراتع را در اولویت کاری خود قرار دهند و نسبت به تجهیزات، اعتبارات، آموزش نیروهای تخصصی، فرهنگ‌سازی و سایر مقوله‌ها اقدام کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه مردم بهترین همکاران منابع طبیعی در زمان آتش‌سوزی‌ها هستند، گفت: 74 قرق‌بان در سطح استان از منابع و مراتع استان حفاظت می‌کنند، در زمان آتش‌سوزی این قرق‌بانان هستند که با کمک مردم از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند.

حکمتیان‌اصل عنوان کرد: در زمان آتش‌سوزی رسیدن به محل حادثه در کمترین زمان ممکن موجب کاهش خسارت می‌شود که نیروهای مردمی در این زمینه ما را به خوبی همراهی می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر