۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۴۷۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل با حضور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در جمع مسئولان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت و توانمندی علمی و پژوهشی مناسبی برای تأثیرگذاری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل دارد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، مدیرکل پدافند غیرعامل با حضور در جلسه کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در جمع مسئولان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت و توانمندی علمی و پژوهشی مناسبی برای تأثیرگذاری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل دارد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم در این عرصه با کمک و ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به فرهنگ‌سازی و ترویج گفتمان پدافند غیرعامل است، دست یابیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنانخاطرنشان کرد: بی‌شک اهداف عالی پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها تحقق خواهد یافت.

کارخایی با یادآوری تهدیدات فرا‌روی نظام مقدس جمهوری اسلامی، تغییر ماهیت این تهدیدها را بیانو تصریح کرد: امروز تهدیدات در عرصه‌های مختلف چه به لحاظ شکلی و به لحاظ محتوایی تغییرات وسیعی یافته است.

وی پدافند غیرعامل را موضوعی تخصصی و دانش‌محور عنوان کرد و افزود: در تهدیدهای جدید از فناوری‌های نوین، تکنولوژی و دانش استفاده و با گذشت زمان به‌سرعت بر میزان و تنوع آنها افزوده می‌شود، برای رویارویی با این تهدیدها باید با بهره‌گیری از توان مراکز علمی و دانشگاهی قد علم کرده و مقابله کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور را بیان کردو گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتو توانمندی علمی و پژوهشی مناسبی برای تأثیرگذاری و پیشبرد اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل دارد.

کارخایی اظهار کرد: برگزاریهمایش‌ها و دوره‌های آموزشیتخصصی و عمومی برای شناخت بیشتر مباحث مربوط به پدافند غیرعامل راهی مؤثر برای نهادینه کردن این بحث در جامعه است.

وی افزود: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با رویکرد پدافند غیرعامل و همچنین فعالیت‌های تحقیقاتی که در این عرصه باشد از اولویت‌های کاری حوزه پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

این مقام مسئول همکاری بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری را خواستار شد و با طرح پیشنهاد تنظیم تفاهم‌نامه همکاری مشترک پیگیری امور بر اساس یک سند مشخص و برنامه‌مند اظهار کرد: زمینه مساعدی برای همکاری‌های مشترک در رابطه با آموزش، فرهنگ‌سازی و برنامه‌های تحقیقاتی وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به نمونه‌هایی از حوادث اخیر شناسایی نقاط ضعف‌ها و آسیب‌ها را از اصول پدافند غیرعامل برشمرد و تأکید کرد: پیش از اینکه حادثه‌ای به وجود آید و با صرف هزینه‌های کلان مادی و معنوی و بسیج امکانات تبعات آن جبران شود، لازم است نقاط ضعف‌ها را تشخیص و قبل از وقوع حادثه پیشگیرانه عمل کنیم .

وی با بیان اینکه از دغدغه‌های مهم حکومت و حاکمیت تامین امنیت، سلامت و شادابی مردم است، تعامل تمامی نهادها، ارگان‌ها و قشرهای مختلف مردمی در این زمینه را لازمه تحقق این دغدغه دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هم به‌تبع وظایف ذاتی خود که از جمله نهادهای غیردولتی غیرخصوصی محسوب می‌شود و به تعبیری از مردم و برای مردم است خود را موظف می‌داند امکاناتش را در خدمت جامعه و برای مردم بگذارد.

خالصی دوست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب اسلامی و قریب به 4 دهه است به‌صورت فراگیر و گسترده در عرصه علم و دانش، تحقیق و پژوهش فعالیت می‌کند و با تربیت نیروهای متخصص دستاوردهای ارزشمندی را به جامعه و مردم ارائه داده است.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها افزود: امروز شاهد آنیم دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند در عرصه مدیریت کشور به‌ویژه در بخش‌های فنی و تخصصی نقش تاثیرگذار خود را به‌خوبی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پتانسیل بالایی که دارد فارغ از امکانات مادی، یک پتانسیل بالقوه دارد به نام نیروی انسانی متخصص و ماهر که می‌تواند یاری‌رسان حوزه‌های مختلف اجتماعی در امر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران باشد.

در این جلسه که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و معاونان و مدیران اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سالن جلسات ساختمان اداری این واحد دانشگاهی برگزار شد، شرکت‌کنندگان بر همکاری بیشتر این دو نهاد برای دستیابی به اهداف قابل‌قبول تأکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر