۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۷۲
ولی‌عهد سعودی به تبعیت از سران کشورهای غربی، ایران را به دست داشتن در حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان متهم کرد.

به گزارش پایداری ملی، بعد از ادعاهای بی‌سند و مدرک مقامات آمریکایی درباره دست داشتن ایران در حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، این بار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مسئول تداوم این زنجیره اتهام‌زنی علیه تهران شد.

بن‌سلمان در گفت‌وگو با نشریه «الشرق الاوسط» مدعی شد: «بعد از حصول توافق هسته‌ای، ایران بودجه (بخش نظامی) را افزایش داد. بعد از برجام همچنین حمایت‌های ایران از گروه‌های منطقه‌ای بیشتر شد».

وی در این مصاحبه که بخشی از آن بامداد یکشنبه منتشر شد، با تکرار ادعاهای بی‌اساس اروپایی‌ها مبنی بر تلاش ایران برای اقدامات تروریستی، گفت: «امیدواریم رژیم ایران، رویکرد ستیزه‌جویانه را متوقف کند».

ولی‌عهد سعودی، که کشورش بیشتر از چهار سال است مردم یمن را به خاک و خون می‌کشد، مدعی شد:‌«رژیم ایران حامی تروریسم و گسترش ویرانی در منطقه است».

بن سلمان سپس به تأسی از خط‌دهندگان غربی خود، بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد: «رژیم ایران به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران احترام نگذاشته و زمانی که او آنجا بود، با حمله به دو نفتکش که یکی ژاپنی بود، جواب اقدامات او را دادند».

صبح پنجشنبه (23 خرداد) بود که منابع محلی از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. شبکه خبری «العالم» به نقل از «منابع محلی عمان» اعلام کرده بود که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده و دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دو نفتکش در این حادثه دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر