۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۰۴۰۷
سازمان بازرسی پاکستان در ادامه روند پیگرد قضایی خود علیه متخلفین مالی این بار خواهر رئیس جمهور سابق پاکستان را نیز را دستگیر کرد.

به گزارش پایداری ملی، سازمان بازرسی پاکستان در ادامه روند برخورد قضایی خود با متخلفین مالی، «فریال تالپور» خواهرِ آصف علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان را نیز دستگیر کرد.

گزارش‌ها حاکی است نام تالپور در فهرست افرادی قرار دارد که در پرونده حساب‌های جعلی که در آن تراکنش‌های هنگفت صورت می‌گرفت نقش مهمی داشته‌اند.

نیروهای سازمان بازرسی پاکستان روز گذشته این نماینده پارلمان سند را در نزدیکی منزلش دستگیر کرده و او را برای بازجویی به مرکز خود انتقال دادند.

گفته می شود سازمان بازرسی پاکستان تالپور را بی درنگ به اسلام آباد منتقل کرده و در نزدیکی دفتر مرکزی خود اسکان داده است.

این سازمان با رد ادعای سران حزب مردم مبنی برای پایمال شدن تالپور تصریح کرد: در حال حاضر او ممنوع الملاقات است ولی اگر مجرم هم شناخته شود عزت او حفظ خواهد شد.

پس از دستگیری تالپور که باعث ادامه یافتن دستگیری سران دو حزب مردم و نواز شده است، «مریم نواز» دختر نواز شریف ضمن واکنش نشان داده اعلام کرد: تا زمانی که علیمه خواهرِ عمران خان اقدام قضایی صورت نگرفته نباید خانواده سران دو حزب مردم و نواز مورد پیگرد قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: علمیه خان دارای زندگی شاهانه ‌ای است که ما محل تامین درآمد و محل به دست آمدن هزینه های آن را نمی دانیم.

در پرونده حساب‌های بانکی جعلی تراکنش های سنگین مالی با حساب های افراد فقیر و محروم انجام می شد که پس از تحقیقات مشخص شد افرادی از جمله زرداری و تالپور نیز در آن نقش دارند.

دادگاه عالی پاکستان ضمن تشکیل یک کمیته تحقیقاتی ویژه در خصوص این پرونده خواستار برخورد جدی با تمام عاملین این پرونده شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر