۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۹۱
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه بدعهد فریبکار قابل اعتماد نیست، گفت: مقام معظم رهبری به صراحت این پیام را مخابره کردند.
به گزارشر پایداری ملی، حجت الاسلام علیرضاسلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در مورد سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب طی دیدار با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن موجبات وجد ملت بزرگ ایران را فراهم آورد. این سخنان که مملو از منطق، برهان  و‌ آمیخته با اقتداری مثال زدنی بود نوع مواجهه در میدانهای بزرگ را به دیپلمات‌های کارآزموده آموخت.

وی ادامه داد: رهبری نشان دادند ما ملتی هستیم اهل گفت‌وگو؛ اما درعین حال گفت‌وگو به معنای چشم پوشی از حقوق ملی نیست. چه تفاوت معناداری است بین آنان که مذاکره را منفذی برای اغماض از دارایی یک ملت می دانند ‌و آنان که گفت‌وگو را میدانی برای به رخ کشیدن توانایی‌های شگرف به بیگانگان می‌پندارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این دیپلماسی از همان آغاز که اوباما برجام را نقض کرد در پیش گرفته شده بود امروز ما با این دسیسه‌ها روبرو نبودیم.

سلیمی با اشاره به نتیجه حاصل شده از مذاکرات با عنوان برجام اظهار داشت: اگر دل به لبخند زهراگین کری و موگرینی نسپرده بودیم آسان به چنگ صیاد نمی‌افتادیم‌. اگر از وعده پوچ آنان به رقص در نیامده  و تیترنمی زدیم «امضای کری تضمین است »«وصبح بدون تحریم» امروز در این برهوت دنبال جرعه‌ای آب نبودیم‌.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بدعهد فریبکار هیچ قابل اعتماد نیست، رهبری به صراحت این پیام را مخابره کردند. ترامپ اثبات کرد از آنچه نشان می‌دهد احمق‌تر است؛ واسطه فرستاده تا تحت فشار ملت ما را وادار به تسلیم کند! زهی خیال باطل.

وی بیان داشت: ترامپ تصور کرده تجربه تلخ برجام از ذهن ما رفته؛ آقای ترامپ شما خود دچار آلزایمر شده اید. ماکینه و دشمنی و بدعهدی شما را فراموش نخواهیم کرد.کسانی که می گفتند ما زبان دنیا می دانیم و دیگران را بی سواد خطاب می کردند باید از نو در کلاس درس سیاست بنشینند.

سلیمی با تاکید بر اینکه دیپلماسی فقط به خندیدن و اسیر عشوه اروپا و آمریکا شدن نیست گفت: دیپلماسی یک فن است که رهبری نشان داد آنرا خوب می‌فهمد. فریب لبخند نخوردن و مفتون تمجید بی‌جا نشدن نیز از آداب  دیپلماسی است؛ آنرا درست یاد بگیریم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر