۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۶۲
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از آغاز به کار فاز سوم طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، امین رستم زاده امروز در جلسه هماهنگی طرح ملی مشاغل خانگی آذربایجان غربی با تشریح سازوکارهای عملی این طرح اظهار داشت: در این فاز متقاضیان ثبت نام شده مشاغل خانگی توسط پشتیبانان فعال در رشته‌های شغلی مد نظر آموزش‌های تخصصی و شغلی مورد نظر را طی می‌کنند تا با تولید محصولات باکیفیت مشکلات مربوط به اتصال به بازار فروش محصولات تولیدی متقاضیان رفع گردد.

 وی افزود: تاکنون بیش از 30 پشتیبان در اکثر رشته‌های شغلی مشاغل خانگی شناسایی شده و در مرحله معرفی متقاضی مربوطه مشاغل خانگی به پشتیبانان و اتصال به بازار هستیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بیان کرد: در این فاز بر اساس تعداد متقاضیانی که تحت پوشش پشتیبان قرار خواهند گرفت به ازای هر متقاضی فعال متصل شده به بازار حداکثر  وام 20 میلیونی به پشتیبان آن رشته شغلی از طریق صندوق کارآفرینی امید و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در قالب تسهیلات کم‌بهره تعلق خواهد گرفت.

رستم زاده گفت: پشتیبانان طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با کمک تسهیلگران هر شهرستان و دستگاه‌های اجرایی در حال شناسایی بوده و به صورت مستمر و تصادفی بر فعالیت پشتیبانان و متقاضیان مشاغل خانگی از طرف دستگاه‌های اجرائی و جهاد دانشگاهی نظارت صورت خواهد گرفت.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی درباره فازهای اول و دوم این طرح ملی اظهار داشت: این طرح در سه فاز در استان در حال اجرا است که در فاز اول ظرفیت‌های استان در خصوص مشاغل خانگی شناسایی شده که بعد از انجام این مراحل 21 رشته به عنوان فرصت‌های مشاغل خانگی انتخاب شده است.

 وی گفت: در فاز دوم این طرح ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه این طرح صورت گرفت که در مجموع 6 هزار و 100 نفر از طریق سامانه ثبت نام کردند.

رستم زاده بیان کرد: بعد از انجام مراحل ارزیابی بیش از 4500 نفر در کل استان به عنوان متقاضیان اصلی در این طرح شناسایی شدند که کارگاه‌های مشاوره شغلی و آموزش‌های عمومی توسط جهاد دانشگاهی به این تعداد از متقاضیان برگزار شد.

 سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی افزود: از مجموع 4 هزار و 500 متقاضی شناسایی شده یک هزار و 300 نفر متقاضی تسهیلات نبوده و تنها مشکل کسب‌وکار آنها مربوط به اتصال به بازار و فروش بود که در فاز سوم این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به اتصال به بازار و فروش متقاضیان مشاغل خانگی در این عرصه رفع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر