۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۰۳۶۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: براساس ارزیابی سازمان مدیریت بحران کشور، جمعیت هلال احمر این استان جزو استان‌های نمونه در اجرای بیستمین مانور زلزله مدارس سطح کشور شد.

به گزارش پایداری ملی، شهرام میرزایی اظهار داشت: بیستیمن مانور زلزله مدارس در استان زنجان با شعار "مدرسه ایمن  - جامعه تاب آور" اجرا شده بود.

وی تاکید کرد: زلزله یکی از حوادثی به شمار می‌رود که به طور معمول خسارت‌های زیاد جانی و مالی را به کشور وارد می‌کند که باید بتوانیم با آموزش برای گروه‌های مختلف مردم را برای مقابله با این حادثه آماده کنیم تا خسارت‌های ناشی از آن کاهش یابد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان بهترین سفیران و نمایندگانی به شمار می‌روند که اطلاعات و آگاهی‌های خود را به خانواده‌ها منتقل می‌کنند، بهترین راه بالا بردن سطح توانمندی جامعه در برابر زلزله از طریق دانش آموزان محقق می‌شود.

میرزایی تاکید کرد: بر همین اساس روند ارتقای سطح توانمندی جامعه براساس چارچوب برنامه "مدارس ایمن – جامعه تابآور" بازنگری و تلاش شد تا مدارس ایمن در برابر زلزله به کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی تبدیل شود.

وی یادآوری کرد: در این راستا و با توجه به افق چشم انداز برنامه "مدرسه ایمن– جامعه تابآور"، بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد جامعه محور در سطح مدارس استان زنجان برگزار شد که خوشبختانه این استان جزو یکی از استان‌های برتر در برگزاری این مانور شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر