۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۵۶
ترکیه اقدام به آموزش گروه های تروریستی درسوریه کرده که هدف آن اجرای عملیات‌های ویژه است.

به گزارش پایداری ملی، تحقیقات میدانی نشان می‌دهد که ترکیه تصمیم گرفته است تا به تنهایی به آموزش گروه‌های تروریستی در سوریه به‌منظور اجرای عملیات‌های ویژه بپردازد که این آموزش‌ها شامل خرابکاری و نفوذ و ... است؛ اما این گروه‌ها نتوانستند نتیجه چندانی ارائه دهند، لازم به ذکر است که این آموزش‌ها صرفاً برای اهداف ترکیه طراحی شده‌اند.

سایت نوردیک مانیتور متخصص در امور ترکیه اعلام کرد که مدارک موثقی از نیروی نظامی سری ترکیه به دست آورده که نشان می‌دهد آنکارا آموزش‌های مسلحانه خود را در گروه‌های تروریستی برای عملیات‌های ویژه تقویت کرده است. این آموزش‌ها شامل خراب‌کاری، نفوذ، تولید موادمنفجره و تاکتیک‌های چریکی است.

یکی از مدارک منتشرشده که در ژوئن 2016 توسط یشارغولر فرمانده ارتش ترکیه امضا شده بود به آموزش 151 فرد مسلح به‌صورت مشترک با آمریکا در اکتبر 2016 اشاره می‌کند.

این سایت اضافه کرد که ترکیه تصمیم گرفته است تا پس از خروج آمریکا از این پروژه، به تنهایی به برنامه آموزش نظامی و آماده‌سازی تروریست‌ها به‌صورت مخفی ادامه دهد، لازم به ذکر است که آنکارا 313 تروریست را آموزش داده است.

برخی از اسناد منتشرشده نشان می‌دهد که برنامه‌های آموزشی ترکیه به شکل خاص در منطقه بیربوکاک در شمال غربی سوریه و نزدیک مرزها جایی که اقلیت ترکمن‌ها زندگی می‌کنند، متمرکز شده است.

در ماه فوریه سال 2016، ترکیه یک مرکز هماهنگی عملیاتی در استان مرزی هاتای راه‌اندازی کرد. غولر اعلام کرد که 117 نفر از تروریست‌ها در عملیات غیرمتعارف آموزش می‌بینند. این آموزش‌ها شامل روش‌های خرابکاری و نفوذ، تاکتیک‌های چریکی و تولید مواد منفجره است. در کنار اینها 611 تروریست آموزش‌های رزمی پایه‌ای می‌بینند.

این اسناد جزئیات عملیاتی را که قرار بود ترکیه و آمریکا در سال 2015 به‌منظور پاکسازی منطقه شمالی سوریه از تروریست‌های داعش اجرا کنند، نشان می‌دهد. در این عملیات دولت ترکیه موافقت کرده بود که هواپیماهای جنگی آمریکا برای آماده‌سازی این عملیات برفراز سرزمین‌های آن حرکت کنند.

با وجود این، اموری وجود داشت که آنکارا آن را برنامه‌ریزی نکرده بود و عملیات اجاتی نوبل به سبب عدم تمایل آمریکا به اجرای آن شکست خورد. آمریکا به جای ترک‌ها، همکاری خود را با نیروهای کرد ضد داعش افزایش داد.

این سایت توضیح نمی‌دهد که چرا آمریکا اجرای این عملیات با ترکیه را رها کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر