۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۰۳۳۶
دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 150 هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان طعمه حریق شد.

به گزارش پایداری ملی، حمیدنارکی امروز در گچساران اظهار کرد: روز گذشته 50 هکتار از مراتع و جنگل‌های   ارتفاعات وزک واقع در ارتفاعات روستای شیخ خواجه طعمه حریق شد.

 وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی پس از تلاش 8 ساعته مهار شد، گفت: این آتش سوزی‌ با تلاش نیروهای بسیج، منابع طبیعی، محیط زیست، انجمن سبزگامان و نیروهای مردمی مهار شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران گچساران با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به این مراتع قابل جبران نیست، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 13 فقره آتش ‌سوزی در نقاط مختلف شهرستان رخ داده است.

 نارکی  با اشاره به اینکه امسال 150  هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان طعمه حریق شده است، ابراز کرد: این آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلفی  از جمله در ارتفاعات کوه نارک و دیل کوه آوک، دریلا و بی‌بی جان آباد،آبگرمو، خنگ بنار ، بابا کلان (بن پیر) و خامی این شهرستان رخ داد.

وی  با اشاره به بارندگی‌های امسال عنوان کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.

نارکی از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.

90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر