۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۰۳۲۱
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه تعامل و هماهنگی بیشتر نیروهای یگان حفاظت در پیشگیری از ایجاد حریق بسیار مهم است، گفت: مانورهای اطفای حریق راهی برای چگونگی مدیریت بحران است.
به گزارش پایداری ملی، علینقی حیدریان پیش از ظهر چهارشنبه در اولین مانور اطفای حریق سال جاری استان سمنان به میزبانی اداره کل منابع طبیعی استان، مشارکت کمی و کیفی نیروهای عمل‌کننده در این مانور را بسیار خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت: مانورهای اطفای حریق راهی برای چگونگی مدیریت بحران است.

وی افزود: ارزیابی توان عملیاتی اداره کل و ادارات شهرستان و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع، آمادگی کارکنان و چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی و نیز ایجاد تعامل و بررسی امکانات لازم برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع ازجمله اهداف این مانور محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه در این مانور امکانات لازم پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع مورد ارزیابی قرار گرفت، ابراز داشت: سنجش توانایی و عملکرد ادارات منابع طبیعی تابعه و جلوگیری از روند تخریب مناطق مورد حریق در زمان آتش‌سوزی از دیگر اهداف این مانور است.

حیدریان در ادامه تصریح کرد: با توجه به خشک شدن مراتع در فصل تابستان، احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان سمنان وجود دارد و چنانچه تمهیدات لازم به‌منظور حفظ آمادگی و چاره‌اندیشی برای مقابله با آن انجام نشود، آتش‌سوزی‌ها در ابعاد گسترده ایجاد و خسارت فراوانی در پی خواهد داشت.

وی افزود: از روستاییان، بهره‌برداران، دهیاران و شوراهای عزیز روستاها درخواست می‌شود تا نسبت به آتش‌سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش‌سوزی حتماً مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند تا یگان حفاظت منابع طبیعی سریعاً به موضوع رسیدگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر