۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۰۳۲۰
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با بیان اینکه عدم توازن در اقتصاد سلامت مردم را دچار آسیب می‌کند، گفت: خواستار توجه وزارت بهداشت به جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور هستیم.

به گزارش پایداری ملی، محمدرضا ظفرقندی، صبح چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران، در مرکز همایش‌های برج میلاد، گفت: نگاه ما به جایگاه فیزیوتراپی از آنچه هست، باید تغییر کند. زیرا، بازتوانی بیماران بعد از عمل جراحی، باعث می‌شود آنها به زندگی و کار باز گردند.

وی با عنوان این مطلب که نگاه درستی به فیزیوتراپی نداریم، افزود: هدف همه ما در نظام سلامت، مردم هستند و ما باید بتوانیم خدماتی ارائه بدهیم که باعث ارتقای سلامت مردم و جامعه شود.

ظفرقندی با اشاره به وجود ۷ هزار فیزیوتراپیست در کشور، گفت: زمانی، ایده آل ما این بود که PHD فیزیوتراپی تربیت کنیم. اما، امروز باید از این مرحله عبور کنیم همان طور که دنیا گذر کرده است. کشورهای همسایه ما نگاه دیگری به رشته فیزیوتراپی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت تربیت دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی در کشور، افزود: متأسفانه در این زمینه عقب مانده‌ایم.

ظفرقندی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی، شورای عالی و کمیسیون‌های مربوطه باید وارد عرصه شوند و از طریق تعامل با وزارت بهداشت، بتوان به جایگاه واقعی فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور دست یافت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با تاکید بر پیگیری امور از طریق راه‌های قانونی، تصریح کرد: خط قرمز سازمان نظام پزشکی، تعدی و بی حرمتی به حرفه پزشکی است و ما مقابل توهین و بی احترامی به طبیب می‌ایستیم.

ظفرقندی با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی به انسجام خوبی در مقابل بی‌حرمتی به حرفه پزشکی رسیده است، افزود: این آسیب‌ها، حرفه پزشکی را از اعتماد مردم ساقط می‌کند و طبیعتاً اثربخشی خدمات کاهش پیدا کرده و همه درمان‌ها دچار تردید می‌شود.

وی همچنین بر پالایش درونی و مقابله با حرکت‌های بی اساس در حرفه پزشکی تاکید کرد و گفت: انجام این کار بر عهده انجمن هاست.

ظفرقندی در ادامه به موضوع اقتصاد سلامت و تعرفه‌ها اشاره کرد و افزود: طبیعتاً یکی از موانع پیش رو برای حفظ جایگاه حرفه طبابت، موضوع اقتصاد سلامت است. ما انتظار داریم با افزایش هزینه‌ها و تورم، رشد تعرفه‌ها نیز واقعی و قانونی دیده شود.

وی با عنوان این مطلب که روز به روز دچار عقب افتادگی از اقتصاد سلامت هستیم، گفت: ادامه این روند، باعث نزول خدمات به مردم و بیماران خواهد شد. در حالی که جامعه پزشکی با تمام توان مشغول خدمت است، اما کمبود امکانات باعث کاهش کیفیت در ارائه خدمات خواهد شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، اظهار داشت: وقتی بیمه تأمین اجتماعی یک سال است مطالبات فیزیوتراپیست‌ها و همکاران ما نداده است و اکثر بیماران نیز تحت پوشش بیمه هستند، چگونه می‌توان انتظار داشت که خدمات پزشکی دچار مشکل نشود.

وی تاکید کرد: عدم توازن در اقتصاد سلامت، مردم را دچار آسیب می‌کند.

سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران، در روزهای ۲۲ تا ۲۴ خرداد ۹۸ در محل مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر