۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۰۳۰۷
دومین نشست تخصصی «پیشران‌های توسعه حمل و نقل جاده‌ای هوشمند (با محوریت خودرو) و نقش ICT در آن» در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی، حمل و نقل هوشمند، حوزه ای وسیع با کاربردهای متنوع شامل مدیریت ترافیک، مدیریت ناوگان، کاهش آلودگی هوا و خوردروهای خودران و … است. کاربردهای متنوع این حوزه نیاز به فناوری‌های گوناگون و زیرساخت های فناوری متعدد دارد.

از این رو دومین نشست تخصصی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان «پیشران‌های توسعه حمل و نقل جاده‌ای هوشمند (با محوریت خودرو) و نقش ICT در آن» توسط این ستاد و با همکاری پژوهشکده فناوری ارتباطات در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، باحضور جمعی از متخصصان و مدیران حوزه ICT، خودروسازان و شهرداری برگزار شد.

این رویداد با هدف معرفی نقش فناوری ارتباطات و اطلاعات در گسترش حمل و نقل جاده‌ای هوشمند و با ۳ ارائه مقاله در این خصوص برگزار شد.

در سخنرانی نخست این رویداد، فناوری‌هایی که محرکهای اصلی در تحقق اهداف حمل و نقل جاده ای هوشمند هستند معرفی و وضعیت این فناوری‌ها در جهان و کشور بررسی شد. سپس به بیان نقش صنعت ارتباطات در هموار کردن مسیر تحول دیجیتال در صنایع با محوریت صنعت خودرو سازی پرداخته شد.

تحول دیجیتال یک عامل اساسی در تغییرات فراگیر و گسترده در جهان پیرامون ما بوده و دارای پتانسیل بالایی برای کمک به بهبود کیفیت زندگی و ایجاد مزیت اجتماعی گسترده تر است. این تحول، فرصت های جدیدی برای خلق ارزش و کسب و کارهای جدید فناورانه فراهم می کند. صنعت ICT با ارائه قابلیتهای مختلف از قبیل ایجاد بستر و ظرفیت اتصال یکپارچه امن، پلتفرم های ابری، رایانش ابری، هوش مصنوعی و … نقشی محوری در نیل به این اهداف خواهد داشت.

در این نشست وحید شاه منصوری عضو هیئت علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، مهندس معظمی پیرو و مهندس اوجانی، عضو کمیته حمل و نقل جاده‌ای ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی سخنرانی کردند و منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، به جمع بندی موضوع پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر