۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۵۰۳۰۶
با توانمندی جهاددانشگاهی محقق می شود؛
استفاده از توانمندی جهاددانشگاهی برای تاسیس مرکز منطقه ای توسعه مدیریت اطلاعات حوادث غیرمترقبه از جمله توافقات سازمان ملل متحد در امور اسکاپ و جهاددانشگاهی به شمار می رود.
به گزارش پایداری ملی، دکتر آرمیدا سالیسا آلیس جابانا معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور اسکاپ (کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل) و هیات همراه امروز ۲۲ خرداد با دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی دیدار کردند.

در این دیدار به معرفی فعالیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و اشتغال پرداخته شد.

استفاده از توانمندی جهاددانشگاهی برای تاسیس مرکز منطقه ای توسعه مدیریت اطلاعات حوادث غیرمترقبه

در ادامه نیز دکتر جابانا پس از ابراز خرسندی برای حضور در جهاددانشگاهی گفت: فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهاددانشگاهی بسیار قابل توجه است و بنده نیز علاقه مند به اجرایی ساختن دستاوردهای علمی و آموزشی آن هستم.

وی در ادامه به برخی از پروژه های اسکاپ و پروژه های کارآفرینی و ایجاد اشتغال با مشارکت ژاپن، چین و سایر کشورها اشاره کرد و طراحی مکانیزم های پیشرفته کشاورزی، آموزش جهت بهره وری بیشتر در حوزه های کشاورزی و … را از جمله این همکاری ها دانست.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور اسکاپ با اشاره به تاسیس مرکز منطقه ای توسعه مدیریت اطلاعات حوادث غیرمترقبه، اظهار کرد: توانمندی های جهاددانشگاهی دراین خصوص می تواند موثر واقع شود.

این بازدید با هدف آشنایی با دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و فراهم آوردن مقدمات دستیابی به تعاملات دو جانبه در حوزه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در کشور انجام شد.

در پایان نیز پیشنهاد شد پس از بررسی زمینه های همکاری از سوی دو طرف در حوزه های پژوهشی مانند سلامت و درمان، بانک خون بندناف و مدیکال توریسم، فرهنگی، اشتغال مانند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، تفاهم نامه همکاری آماده برای امضا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر