۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۹۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پروشکه مدیرکل ، معاونین آموزش و پرورش حضور داشتند گفت اندیشه و تفکر پدافند غیرعامل باید در تک تک افراد جامعه بعنوان یک امر مهم شکل پذیرد و خاستگاه شکل گیری این تفکر آموزش و پرورش، مدارس و دانش آموزان هستند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پروشکه مدیرکل ، معاونین آموزش و پرورش حضور داشتند گفت اندیشه و تفکر پدافند غیرعامل باید در تک تک افراد جامعه بعنوان یک امر مهم شکل پذیرد و خاستگاه شکل گیری این تفکر آموزش و پرورش، مدارس و دانش آموزان هستند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یکی ازرسالت ها و اهداف اصلی پدافند غیرعامل را باورمندی بر اصل پدافند غیرعامل برشمرد و افزود : رسیدن به این مهم با فرهنگ سازی ، نهادینه سازی ، ترویج و گسترش گفتمان پدافند غیرعامل در جامعه و اقشار مختلف مردم امکان پذیر است.

کارخایی با اشاره باینکه در خصوص خطرات ، بحران های طبیعی و غیر طبیعی در سطوح مختلف ، خصوصا در جامعه به نقطه مناسب نرسیده ایم گفت: نقش و اهمیت آموزش و پرورش ، مدارس و دانش آموزان مربیان و معلمین در فرهنگ جامعه بسیار مهم است و بدون آنها نمیتوانیم این اصل را دنبال کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل ادامه داد: دفاع غیر نظامی در برابر تهدیدات دشمنان از مهمترین نکاتی است که امروز باید در دستور کار قرار گیرد به این منظور نیازمند اموزش صحیح و صرف زمان در این راه هستیم لذا اندیشه و تفکر پدافند غیرعامل باید در تک تک افراد جامعه بعنوان یک امر مهم شکل پذیرد و خاستگاه شکل گیری این تفکر آموزش و پرورش ، مدارس و دانش آموزان هستند.

وی افزود: آینده سازان کشور دانش آموزان هستند که نیاز است خطرات، تهدیدات ، آسیب ها و چالش هایی که دشمن در حوزه های مختلف ترسیم کرده آشنا شوند و راه های مقابله با آن را فراگیرند.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: پدافند غیرعامل با رویکرد کلی دفاع به عنوان یکی از مفاهیم اجتماعی حیات طیبه معرفی شده است که در کنار سایر مفاهیم موضوع پدافند غیرعامل جزو اولویت های اساسی علم و فناوری مطرح شده است.

کارخایی ادامه داد: دشمن برنامه های مختلفی با هجمه های فرهنگی و جنگ روانی و رسانه ای بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که در درجه اول این سرزمین را هدف تهدیدات و حملات خود قرارداده است و در این راستا ایجاب می کند به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل توجه لازم را مبذول داشت.

وی همچنین به شناخت تهدیدات داخلی و خارجی، تهدید شناسی، آشنایی با حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ایمنی و استحکام فضاهای آموزشی بعنوان مکانی امن و آرامش بخش برای دانش آموزان ، توجه جدی به فضای سایبری در حوزه های نرم و سخت آن و ایمنی و حفاظت فناوری اطلاعات ، برق اضطراری ، استمرار دوره های آموزشی در مدارس و مربیان و معلمین درس آمادگی دفاعی ، برگزاری همایش های مشترک ، مسابقات فرهنگی و هنری و ادبی ، برگزاری مانورهای مشترک تاکید کرد.

دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره باینکه هرچه در زمینه پدافند غیرعامل عرق بیشتر ریخته شود در پدافند عامل خون کمتری دیده می شود ادامه داد : بایستی اقدام و عمل جانانه ای با دانایی و خرد و استفاده از کار های آماری صورت پذیرد.

وی ادامه داد : پدافند غیرعامل یکی از نسخه های اصلی برای دفاع محسوب می شود و آموزش و پرورش و مدارس آماده هرگونه همکاری جهت رشد و تعالی فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد در مجموعه همه فعالیتها و اقداماتی که در حوزه آموزش و پرورش انجام می شود به نوعی کار و اقدام پدافند غیرعامل محسوب می گرددو همه وظیفه داریم اصول و اهداف پدافند غیرعامل را به عنوان یک اصل اساسی و پایه در جامعه و محیط کار دنبال کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر