۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۷۳
منابع امنیتی یمن از شلیک سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» به پایگاه‌های شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
به گزارش پایداری ملی، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله سه‌شنبه شب سه فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را سمت پایگاه‌های ائتلاف سعودی در منطقه عسیر شلیک کرد.

منابع یمنی می‌گویند که این سه موشک به صورت همزمان به هدف مورد نظر در منطقه «ابواب الحدید» شلیک شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی ارتش یمن موسوم به «الاعلام الحربی» گزارش داد که بر اثر اصابت این سه فروند موشک بالستیک، شماری از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

یگان تک‌تیرانداز ارتش یمن و انصارالله روز سه‌شنبه همچنین هشت نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را در منطقه «علب» در عسیر از پای درآورد.

الاعلام الحربی در ادامه گزارش داد که نیروهای تک تیرانداز ارتش یمن و انصارالله طی ساعات گذشته، ۱۵ نفر از شبه نظامیان از جمله دو سرباز سعودی را در دو محور «جازان» و «نجران» هدف قرار دادند.

عربستان‌‌ سعودی با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است و پس از آن بود که یمن بی‌دفاع و بی‌سلاح به فکر چاره‌ای برای دفاع از خود و پاسخ به تجاوزات بی‌وقفه متجاوزان افتاد و به ساخت و تولید انواع و اقسام موشک روی آورد.

بیشتر این موشک‌ها از نوع «زالزل-۱»، «زلزال-۱» و «بدر- ۱» و «بدر p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها پارسال( سال ۲۰۱۸) را «سال موشکی یمن» نامگذاری کرده بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر