۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۳۵
جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان به وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه اشاره کرد و گفت: ۴۰میلیارد مترمکعب آب در سیلاب اخیر وارد حوضه‌های آبریز، سدها و دشت‌های خوزستان شد‌.
به گزارش پایداری ملی، کیامرث حاجی‌زاده در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی دشت‌آزادگان و هویزه که در استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به انجام کار جهادی برای سیل‌زدگان در چهار مرحله اظهار داشت: در این راستا فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز نقش داشته و پای کار بودند.

وی هشدارهای پیش از وقوع سیل اخیر استان خوزستان را به‌موقع برشمرد و بیان کرد: آب با استعداد بالغ بر 40 میلیارد مترمکعب وارد حوضه‌های آبریز، سدها و دشت‌های خوزستان شده اما با وجود این تلفات جانی به‌همراه نداشت.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان سیلاب استان را بی‌سابقه دانست و تأکید کرد: در مرحله پیش‌بینی و آمادگی برای مدیریت بحران خوزستان می‌شد بهتر عمل کرد و در این راستا نقص‌هایی نیز وجود داشت اما براساس سرفصل‌هایی همچون میزان و حجم سیلاب، گستردگی و دیگر موارد می‌توان عملکرد مقابله با سیلاب را رضایت‌بخش برشمرد.

وی با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به فاز بازسازی همچون مرحله مقابله با سیلاب ادامه داد: بر همین اساس روستاهای به‌زیرآب‌رفته برای کشت تابستانه را آماده می‌کنیم، مدیران خوزستان در سیلاب اخیر منویات رهبر معظم انقلاب را تحقق بخشیده و همچنان در رأس امور قرار داده‌اند.

حاجی‌زاده با بیان این‌که سخن از عدم پای کار بودن مدیران خوزستانی به‌دور از انصاف است، اظهار داشت: در همین راستا مدیران استان، نیروهای مسلح، دستگاه امنیتی، دستگاه‌های اجرایی همگی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و پای بیانات ایشان ایستاده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان راجع به وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه تأکید کرد: این دو شهرستان‌ را باید برای بازه زمانی کوتاه و هرچه سریع‌تر برای کشت تابستانه آماده کرد.

وی درباره خسارات وارده به منازل، لوازم و زمین‌های کشاورزی مناطق سیل‌زده ‌خوزستان نیز تصریح کرد: مسئله پرداخت خسارت و تسهیلات بلاعوض به سیل‌زدگان هرچه سریع‌تر توسط جهاد کشاورزی حل شود و همراه با بانک کشاورزی به نقدینگی رسیدگی کنند.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان از شروع به کار بازسازی در مناطق سیل‌زده و انجام مراحل احداث، تعمیر و بهسازی منازل و راه‌های مواصلاتی مختلف خبر داد.

حاجی‌زاده با تأکید بر بازسازی مسیر الله‌اکبر و در اولویت قرار گرفتن آن‌ اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا پای کار باشند و به امور مربوط به سیل‌زدگان توجه جدی کنند، سازمان آب و برق خوزستان کانال‌ها و زهکش‌ها را هرچه سریعتر آماده کند و آب‌اندازی آنها را انجام دهد.

وی در پایان نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سوخت ماشین‌آلات فعال در منطقه سیل‌زدگان خوزستان را به‌نرخ دولتی تهیه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر