۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۲۴
استاندار اردبیل گفت: ضرب آهنگ توسعه در گرو توجه به طبیعت و صیانت از محیط زیست بوده و غافل ماندن از این اصل، قرار گرفتن در مقابل پیشرفت متوازن و اصولی است.
به گزارش پایداری ملی، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست که در سالن همایش اداره کل محیط زیست استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست تکلیف مهم و حیاتی بوده و هر‌گونه حرکت در مسیر توسعه باید با رعایت قوانین و ضوابط زیست محیطی انجام پذیرد. 

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه استان اردبیل موضوع گردشگری است، توجه به حفظ منابع طبیعی، گونه‌های جانوری، احیای تالاب‌ و دریاچه‌ها و مدیریت پسماند و زباله‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 

استاندار اردبیل ادامه داد: با وجود اینکه در حوزه مدیریت زباله و جمع‌آوری پسماندها نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری را شاهد هستیم اما همچنان با رسیدن به حد ایده‌آل فاصله داریم. 

بهنام‌جو با اشاره به اینکه در امحای زباله‌ها و مدیریت پسماند باید تمامی ضوابط مقرر، با بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی رعایت شود، تصریح کرد: ضرب آهنگ توسعه با رعایت قوانین زیست محیطی به صدا در خواهد آمد. 

وی در ادامه در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای در اردبیل گفت: در شرایطی که سال گذشته تنها از ۱۰ هکتار گلخانه برخوردار بودیم، با فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز، زمینه راه‌اندازی ۳۵۰ هکتار گلخانه در اردبیل ایجاد می‌شود. 

استاندار اردبیل سرمایه‌گذاران را در جبهه اول مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان دانست و یادآور شد: صدور مجوزهای لازم برای آغاز به کار سرمایه‌گذاران باید شتاب گرفته و زمینه را برای رغبت بخش خصوصی جهت حضور در استان و ایجاد اشتغال فراهم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر