۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۲۱
وزیر اطلاعات گفت: ما همه زیر چتر ولایت قرار داریم و هرچند که گاهی فاصله فکری با همدیگر داریم اما باید در کنار هم بایستیم و در برابر دشمن ایستادگی کنیم.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی عصر امروز (دوشنبه - ۲۰ خرداد) طی سخنانی در مراسم گرامیداشت یاد حاج سیدعلی اکبر و سیدعباس ابوترابی فرد که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در سال ۴۹ در حوزه اولین باری بود که حاج علی اکبر ابوترابی فرد را در نجف ملاقات کردیم و بعد از همان دیدار بود که ایشان در مرز خسروانی توسط ساواک دستگیر شد. ایشان اخلاق و کرامت نفس عجیبی داشت و ما را شیفته خود کرده بود، آنقدر که وقتی خبر دستگیری ایشان را شنیدیم، بی اختیار گریه کردیم.

وی افزود: اخلاق معنوی ایشان و حرمتی که برای همه قایل بود به صورتی خود را نشان می داد که حتی وقتی تفکر کسی را هم نمی پسندید، اما احترام او را نگه می داشت و این برای ما بسیار آموزنده بود.

علوی با تاکید بر اینکه علمای اسلام کسانی هستند که امر خداوند و اهل بیت را احیا می کند، اظهار کرد: مرحوم حاج سید عباس و پسرشان از نمونه این علما بودند و مشعلی برای روشن کردن افکار مردم در راستای فقه و اصول اسلامی بودند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: این پدر و پسر کسانی بودند که می توان آنان را به عنوان شهدای راه اسلام دانست. آنان هیچ وقت به قدرت‌های خارجی تکیه نکردند و زیر پرچم بیگانه نرفتند بلکه تیکه شان به مردم و توکل شان به خدا بود. علما حاضر شدند بر بالای چوبه دار بروند ولی هیچگاه زیر پرچم بیگانه نروند.

علوی با اشاره به ایستادگی مرحوم مدرس در برابر رضا شاه اظهار کرد: امام راحل هم در برابر پهلوی دوم همین روش را پیش گرفتند و سینه تاریخ پر است از فریادهای علمایی که علیه ظلم و ستم صدایشان را بلند کردند تا گرد و غبار ذلت بر چهره این کشور ننشیند.

وی ادامه داد: مردم هرجا پرچم را دست علما دیدند با اطمینان از اینکه مسیر درست است و به منافع ملی توجه دارد و مرتبط با بیگانگان نیست، به آن سمت حرکت کردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه علما همه جا سینه سپر کردند تا عزت مردم را فراهم کنند، تاکید کرد: به دلیل مبارزه علما با استعمار خارجی و استثمار داخلی، هیچگاه کشور ما به مستعمره بیگانگان تبدیل نشد. علما همیشه برای منافع ملی مبارزه کردند نه منافع شخصی.

وی با بیان اینکه امروز برای ما منش سید علی اکبر ابوترابی فرد باید درسی باشد تا بدانیم همه ما اگر که اختلاف نظرهای سیاسی داریم اما در خانواده جمهوری اسلامی و تحت رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای هستیم، گفت: ما همه زیر چتر ولایت قرار داریم و هرچند که فاصله فکری با همدیگر داریم اما باید در کنار هم بایستیم و در برابر دشمن ایستادگی کنیم چرا که دشمن هرجا ببیند دستانمان را به هم داده ایم و مشت های مان را به سوی او بلند کرده ایم دیگر نمی تواند کاری کند.

علوی تصریح کرد: لفاظیهای اخیر ترامپ که از یک سو پیچ تحریم ها را سفت می کند و از سوی دیگر می گوید ایران با همین رهبری هم می تواند به پیشرفت های بزرگ برسد ناشی از این است که خیال کرده مردم ما ساده هستند که حرفهای او را باور کنند و بپذیرند، غافل از اینکه مردم ما مدتهاست با پیروی از رهبری نظام در برابر آمریکا و خواسته هایش ایستادگی کرده اند تا جایی که امروز ترامپ و متحدانش در برابر ما سرخورده شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر