۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۲۱۹
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در حالیکه چند قدرت جهانی حتی رادیوداروها را استثمار کرده بودند، ایران اسلامی بحث انرژی هسته‌ای را از انحصار آنها خارج کرد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در بازدید در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای، هوافضا و فرهنگی در سنندج اظهار کرد: پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف هسته‌ای، هوافضا و نانو بدست آورده‌ایم که هر کدام از اینها به نوعی مکمل هم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: پیشرفت‌های کشور در حوزه انرژی هسته‌ای قابل تقدیر بوده و در بخش‌های مختلف آن از جمله صنایع دفاعی، پزشکی، کشاورزی، صنعت دارویی، آب و غیره قابل استفاده است.

حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: بشر الان به سمت انرژی پاک حرکت کرده است و قطعا توسعه این مهم در کشور ما که در حال حاضر هزار مگاوات برق از این انرژی تولید می‌شود و برنامه‌ریزی به سمت 20 هزار مگاوات است، امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت:‌ ما یک فرآیند کامل از سنگ اورانیم و مراحل مختلف تا رسیدن به سوخت هسته‌ای را در کشور داریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: انقلاب اسلامی پشتوانه مستضعفین جهان و همه مسلمانان است، درست است که می‌گویند کشوری مانند پاکستان حتی بمب هسته‌ای دارد اما فراوری هسته‌ای ندارد و اینها نمی‌توانند کاری که ما در چرخه هسته‌ای که به جنبه انسانی ربط دارد، دست پیدا کنند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: فعالیت‌های هسته‌ای ایران چون بیشتر جنبه انسانی دارد می‌تواند بهترین پشتوانه برای مسلمانان باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در حالیکه چند قدرت جهانی حتی رادیوداروها را استثمار کرده بودند، ایران اسلامی بحث انرژی هسته‌ای را از انحصار آنها  خارج کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران به هرکدام از این توانمندی‌ها که می‌رسد درآمدهای آنچنانی این ابرقدرت‌ها را مورد چالش قرار می‌دهد از این رو مخالفت با فعالیت‌های ایران در این زمینه از سوی آنان دور از تصور نیست.

حسینی‌شاهرودی ایجاد بستر برای نمایش بخشی از توانمندی‌های ایران در حوزه انرژی هسته‌ای را ضروری دانست و گفت: وقتی در قالب چنین نمایشگاه‌هایی زمینه برای دیدن بخشی از این توانمندی‌ها فراهم می‌شود و مردم به راحتی می‌توانند از این دستاوردها بازدید کنند امیدآفرینی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی گفت: گاهی وقت‌ها شاید پیشرفت‌های کشور در این حوزه برای افراد جامعه قابل باور نباشد ولی وقتی از نزدیک می‌بینند راحت‌تر باور می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر