۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۰۴
استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهمی در حوزه آبرسانی استان تدوین و اجرایی شده است گفت: با تکمیل اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن، حفر چاه، ساخت سد و نوسازی شبکه فرسوده آبرسانی منابع آب آشامیدنی استان بوشهر پایدار می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در نشست با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهم و بزرگی در عرصه تامین آب در شهرها و روستاهای استان بوشهر تدوین و عملیاتی شده است اظهار داشت: با طرح‌های تدوین شده و تکمیل آنها مشکلات تاریخی آب  استان بوشهر برطرف می‌شود.

وی، از اجرای طرح نوسازی شبکه فرسوده سه شهر استان بوشهر با همکاری دیگر استان‌ها خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح اصلاح شبکه آبرسانی استان بوشهر، شرکت‌های آب و فاضلاب مشهد، تهران، تبریز، شیراز و اصفهان عملیات اصلاح شبکه فرسوده شهرهای بوشهر، برازجان و جم با اعتبارات خودشان انجام می‌دهند.

استاندار بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری 50 میلیارد تومانی در اصلاح شبکه آبرسانی شهرهای استان افزود: شبکه آبرسانی بوشهر با همکاری شرکت آب و فاضلاب اصفهان و تبریز عملیات نوسازی آن انجام و تا ماه آینده تکمیل می‌شود.

گراوند با اشاره به اینکه شبکه فرسوده آبرسانی برازجان توسط شرکت آبفای خراسان رضوی و شیراز نوسازی می‌شود گفت: به‌زودی با اعزام کارشناسان شرکت آب و فاضلاب تهران به جم، طرح خط انتقال آب این شهر اجرایی می‌شود و در مجموع این 5 استان 50 میلیارد تومان در امر نوسازی شبکه‌های آبرسانی استان بوشهر هزینه می‌کنند.

وی، از اجرای طرح آب شیرین‌‌کن در عسلویه خبر داد و بیان کرد: برای اجرای طرح آب‌شیرین‌کن عسلویه، زمین اجرای این طرح به سرمایه‌گذار واگذار شده که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر خاطر نشان کرد: این طرح عملیات اجرایی آن آغاز شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی 18 ماه تکمیل می‌شود.

گراوند اجرای طرح آب شیرین‌کن تنگستان را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: آب شیرین‌کن 10 هزار مترمکعبی بوشهر ظرفیت آن تاکنون 17 هزار متر مکعب افزایش یافته و ظرفیت آن تا 22 هزار مترمکعب خواهد  رسید.

وی، با بیان اینکه با تکمیل این پروژه‌ها منابع آب آشامیدنی استان بوشهر پایدار می‌شود خاطر نشان کرد: با اجراء و تکمیل سد شهر کلمه و اخند مشکل کم آبی این مناطق برطرف می‌شود و این در حالی است که 11 حلقه چاه آب در دشتستان حفر و تجهیز شده که در مواقع بحرانی آب آن وارد شبکه آبرسانی می‌شود.

استاندار بوشهر از اجرای طرح آب‌شیرین‌کن آب‌پخش، دالکی، سعدآباد و حدتیه را از دیگر پروژه‌ها دانست و افزود: این پروژه‌ها نقش مهمی در کمبود آب آشامیدنی شهرها و روستاها دارد که با تکمیل آنها بحران کم‌آبی در این استان برطرف می‌شود.

گراوندبا اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل و اجرای پروژه‌ها مصوب شد افزود: در این سفر 2053 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که در دو سال ابلاغ می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر