۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۰۰
اگر امروز آمریکا به صورت مستقیم، قرارگاه خاتم را نشانه گرفته است چون به خوبی می‌داند که این مجموعه در گرماگرم تحریم‌های سخت و طاقت‌فرسا توانسته همچون موتور محرک سازندگی کشور عمل کند.

به گزارش پایداری ملی، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه هفدهم خردادماه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران را به بهانه حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌ قرار داد و اعلام کرد، این اقدام را به منظور خشکاندن درآمدهای بخش نظامی ایران انجام می‌دهد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده بود که «شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس» و 39 شرکت پتروشیمی زیرمجموعه آن و همچنین عاملان فروش این شرکت را به دلیل حمایت مالی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

شاید اگر کسی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و فعالیت‌های این نهاد آشنا نباشد تصور می‌کند که آمریکا، یک مجموعه نظامی صِرف، که احیاناً فعالیت‌های موشکی یا نظامی انجام می‌دهد را تحریم کرده است اما واقعیت چیز دیگری است و آنها آگاهانه چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند و تحریم پتروشیمی‌ها، تنها یک بهانه‌ نخ‌نما و واهی برای رسیدن به اهداف آنهاست.

قرارگاه خاتم در حالی سی‌سالگی حضور خود در عرصه آبادانی کشور را به نظاره نشسته که بیش از 2500 پروژه بزرگ در کارنامه خود به ثبت رسانده است که پالایشگاه میعانات ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و اجرای 6 فاز از 24 فاز پالایشگاهی پارس جنوبی تنها بخش کوچکی از دستاوردهای این «نهاد مردمی» است که کشور را در تولید بنزین و گاز خودکفا ساخت و حربه تحریم این دو کالای استراتژیک را از دست آمریکا خارج کرد.
اگر از عبارت «نهاد مردمی» برای قرارگاه خاتم استفاده می‌شود به دلیل تعامل این مجموعه با بیش از 5000 پیمانکار عمرانی و صنعتی کشور است که قرارگاه توانسته به عنوان چتر حمایتی برای آنها عمل کند و در قالب هلدینگ‌های مختلف اعم از نفت، گاز و پتروشیمی، نیرو، راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و... پروژه‌های مختلفی را در کشور به ثمر برساند.

اگر امروز آمریکا به صورت مستقیم، قرارگاه خاتم را نشانه گرفته است چون به خوبی می‌داند که این مجموعه در گرماگرم تحریم‌های سخت و طاقت‌فرسا توانسته چراغ پروژه‌های کشور را روشن نگه دارد و همچون موتور محرک سازندگی کشور عمل کند و با مدیریت جهادی و در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی، مانع از رکود و رخوت در اجرای زیرساخت‌های کشور شود.

اجرای 62 سد با ظرفیت 26 میلیارد مترمکعب آب، طراحی و اجرای بیش از 400 کیلومتر تونل طویل انتقال آب، در اختیار داشتن بزرگ‌ترین و مجهزترین ناوگان لایروبی منطقه با امکان لایروبی 2.5 میلیون مترمکعب در ماه، طراحی و اجرای بیش از 2600 کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه اصلی، طراحی و اجرای 4000 کیلومتر راه آهن، طراحی و اجرای 163 پل و تقاطع غیرهمسطح به طول 40 کیلومتر، اجرای بیش از 150 کیلومتر تونل راه و راه‌آهن، اجرای 280 کیلومتر مترو در شهرهای مختلف با 150 ایستگاه، اجرای بیش از 1500 کیلومتر راه روستایی در 9 استان کشور، اجرای شبکه سراسری فیبر نوری به طول 23 هزار کیلومتر، اجرای راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به عنوان اولین قطار پرسرعت کشور، احداث کارخانه مس سونگون و آهن اسفنجی فولاد میانه و بافت، اجرای فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، ساخت کشتی‌های اقیانوس‌پیما و سکوهای دریایی، به زیر کشت بردن 35 هزار هکتار از اراضی نقاط محروم و مرزی، کمک به مردم کشور در شرایط بحرانی از قبیل زلزله، سیل، برف و اجرای هزاران پروژه محرومیت‌زدایی در شعاع 70 کیلومتری پروژه‌ها تنها بخش کوچکی از پروژه‌های انجام‌شده و در حال انجام قرارگاه است که زمینه‌ساز دشمنی آمریکا با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است.

بدون شک تحریم‌های پی‌درپی آمریکا علیه سپاه و قرارگاه و حتی تروریست نامیدن این نهاد در روز پاسدار سال جاری، همه بیانگر این نکته است که این مجموعه، در مسیر صحیح و رو به تعالی در حال حرکت است و این حرکت می‌تواند برای رفاه، آسایش، آرامش و سربلندی جامعه ایران ثمرات فراوانی در بر داشته باشد و یادآور این فراز از سخنان بنیانگذار انقلاب(ره) است که فرمودند وقتی دشمن از شما تعریف می‌کند ببینید چه اشتباهی کرده‌اید؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر