۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۰۱۶۸
مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان رامیان:
به منظور تشریح شرایط روز و ضرورت پدافند غیرعامل در مقابل دسیسه های دشمنان، جلسه شورای اداری شهرستان رامیان به ریاست فرماندار و با حضور و سخنرانی تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، ائمه جمعه و جماعات منطقه، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری رامیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، به منظور تشریح شرایط روز و ضرورت پدافند غیرعامل در مقابل دسیسه های دشمنان، جلسه شورای اداری شهرستان رامیان به ریاست فرماندار و با حضور و سخنرانی تجری مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری گلستان، ائمه جمعه و جماعات منطقه، اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری رامیان برگزار شد.


تجری مدیرعامل پدافندغیرعامل استان در این جلسه با تشریح شرایط روز و ضرورت پدافند غیرعامل در مقابل دسیسه های دشمنان اظهار داشت: باید ضمن آمادگی در مقابل برنامه های دشمن،ضمن استحکام بخشی؛ توجه ویژه ای به پدافند غیرعامل و آگاهی بخشی جامعه انجام پذیرد.


 مدیرکل پدافند غیر عامل استان نیز در این جلسه با تصریح این مطلب که هدف دشمن ضعیف کردن و آسیب پذیر کردن مردم نسبت به نظام است گفت : در زمینه پدافند غیر عامل مردم باید آموزش دیده و اطلاع رسانی گردد. وی با اشاره به فضای مجازی و تهدیدات سایبری ، اهداف دشمن را ایجاد تفرقه در جامعه دانست .


وی گفت: اولین ماموریت پدافند غیرعامل رصد، پایش و احصاء تهدیدات است. معمولا اولین تهدیدها در ایران صورت می گیرد چون ما آزمایشگاهی هستیم که مورد تهدید مدل های مختلف هستیم. استراتژی دشمن در مدلهای مختلفی شکل می گیرد . بخش زیادی از تهدیدات اخیر افکار عمومی است: مدل هیبریدی تهدید مبتنی بر این است که چگونه افکار عمومی را همراهی و دنبال کند. جنگ امروز این است که ما بتوانیم مردم را اداره، کنترل و حفظ کنیم که اگر چنین کردیم، برنده جنگ خواهیم شد. جنگ امروز به نوعی بر نحوه‌ی اداره مردم و کنترل آنهاست که شبکه های اجتماعی و رسانه ها بر افکار عمومی حکمفرمایی می کنند.


وی پدافند غير عامل را بعنوان سپري مصونيت بخش براي كشور عنوان کرد و افزود: جنگی که ما با آن روبرو هستیم، عرصه هایش متفاوت است، محورآن مردم و زمینه آن افکار عمومی است. به نوعی نوع شکل گیری و اداره کردن افکار عمومی است که رسانه ملی نقش بسیار مهمی دارد و یکی از مهمترین موضوعات در جنگ اقتصادی مسئله تعیین نقش برای مردم است: اینکه مردم مقابل یا کنار ما هستند از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی اظهار داشت: از آن جهت که حوزه فرهنگ و رسانه الگو را شکل می دهد. مدیریت افکار عمومی در حوزه اقتصاد سنگین تر از مدیریت بازار است.


تجری درخصوص وظایف و برنامه های شورای پدافند غیرعامل در شهرستان ها افزود: شناسایی نقاط آسیب پذیر شهرستان - شناسایی مراکز ثقل و طبقه بندی زیرساخت ها و تاسیسات- آموزش پدافند غیرعامل در ادارات و ... - شناسایی سازه های محکم شهرستان به عنوان جاه پناه در مواقع اضطراری و تهدیدات - برگزاری مانور و رزمایش پدافندی و همایش های تخصصی و عمومی - پیگیری ارتقاء مسائل امنیتی و انتظامی با تهیه طرح های مناسب با وضعیت موجود دارای قابلیت اجرا پایش آسیب های فیزیکی ادارات – شناسایی آسیب پذیری در سطح شهرستان در حوزه اداره امور مردم (شامل سامانه های تأمین مایحتاج عمومی مردم- بهداشت و درمان – خدمات آموزش – امنیت و اطلاع رسانی) -طراحی و برنامه ریزی مقابله با تهدیدات دشمن در حوزه انرژی و آب در سطح شهرستان- نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری در سطح شهرستان -پایش تهدیدات در حوزه بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان با دام را ازجمله وظایف دستگاههای اجرایی شهرستان ها در حوزه پدافند غیرعامل دانست.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر