۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۰۱۱۲
معاون امور فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان همدان گفت:پیشگیری اجتماع‌محور اعتیاد امسال برای 230 هزار نفر در استان همدان انجام می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، امیر کوکاییان امروز در همدان اظهار کرد: در حال حاضر براساس برنامه ششم توسعه در زمینه درمان اعتیاد 45 کمپ ترک اعتیاد در همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع کمپ‌های موجود در استان سه کمپ ویژه بانوان در شهرستان‌های همدان، نهاوند و تویسرکان فعال است ادامه داد: در برنامه امسال حوزه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد برنامه عملیاتی ما پوشش 230 هزار نفر در استان است.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدانگفت: این طرح در زمینه آگاهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در روستاها، شهرها و محیط‌های آموزشی، دانشگاه‌ها، محیط‌های کاری و  و حاشیه شهرها برگزار می‌شود.

وی در خصوص  اجرای طرح کیان نیز که از اواخر سال گذشته به صورت پایلوت در همدان آغاز شده است خاطرنشان کرد: این طرح در سازمان زندان‌ها در راستای آگاهسازی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام می‌شود.

کوکاییان بیان کرد: در طرح کیان مراحل مشاوره روانشناختی در بحث اعتیاد به صورت محرمانه انجام می‌شود چراکه هدف نهایی از برگزاری این طرح افزایش سطح ارتقای دانش افراد در پیشگیری از اعتیاد است.

وی در زمینه اجرای طرح «پازک» طرحی برای پیشگیری اولیه از اعتیاد نیز تصریح کرد: این طرح مخصوص پیشگیری اعتیاد در زنان و کودکان در معرض خطر برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: در حاشیه شهرها و 52 منطقه شناسایی شده قرار است کار پیشگیری از اعتیاد انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر