۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۰۰۳۸
درپی بی نتیجه ماندن فضاسازی تهدیدآمیز؛
درپی چند هفته تهدید نظامی پوشالی از سوی ترامپ و ناکامی وی در کشاندن ایران پای میز مذاکره به این ادعاها، گزارشی جدید از سوی مقامات آمریکایی مدعی کاهش تنش‌ها با ایران شد.
به گزارش پایداری ملی  به نقل از سی ان ان، برخی مقام‌های آمریکایی از کاهش تنش با ایران در منطقه خبر داده‌اند.

در همین ارتباط یک مقام وزارت دفاع آمریکا با تائید کاهش تنش با ایران، مدعی شده پنتاگون اوضاع منطقه را به دقت زیر نظر دارد.

این مقام وزارت دفاع که نامش فاش نشده افزوده است که آمریکا هوشیاری خود را در منطقه حفظ خواهد کرد.

پیش از این مقامات سیاسی آمریکا مدعی در دست داشتن مدارکی در ارتباط با تصمیم ایران برای حمله به منافع آمریکا در منطقه شدند، اما هیچ گاه این مدارک را ارائه ندادند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که دونالد ترامپ با ارسال پیام از طریق طرف ثالث تلاش داشته تا به ایران پیام‌هایی دهد، اما او حال متوجه شده که ایران هشدارها را جدی نگرفته است.

آمریکا از یک سال پیش با نقض تعهدات خود از برجام خارج شد و طی دو ماه گذشته با اعزام چند فروند ناو هواپیمابر آمریکایی و اعزام نیروی نظامی بیشتر به خلیج فارس سعی در القای تنش با ایران، تهدید و کشاندن ایران پای میز مذاکره داشت.

با این حال فرمانده ناو آبراهام لینکلن به تازگی اعلام کرده که این ناو که در حال حاضر در دریای عرب به سر می‌برد، وارد خلیج فارس نخواهد شد. پیشتر در امریکا به ترامپ هشدار داده شده بود که نیروهای و ناو این کشور را در تیررس ایران قرار ندهد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر