۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۰۳۵
سفیر اسبق ایران در ایتالیا گفت: ما با نگاهی به آشفته بازار اتحادیه اروپا، متوجه شدیم که رویکرد اروپا نسبت به آینده برجام و عملیاتی کردن مکانیسم مالی همچون «اینستکس» ضعیف تر شده است.
به گزارش پایداری ملی، ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا ، در خصوص آینده روابط اروپا با ایران اظهار داشت: در انتخابات پارلمانی اروپا که اخیراً برگزار شد شاهد بودیم که احزاب راست افراطی رشد قابل توجهی را پیدا کردند و موفق شدند درصد خوبی از کرسی‌های پارلمان را نسبت به گذشته به دست آورند ولی در مجموع همچنان احزاب اتحادگرا و مخالف تضعیف اتحادیه اکثریت این پارلمان را در اختیار دارند.

وی گفت: نکته جالب در نتیجه انتخابات این است که جریان راست افراطی در کشورهایی چون فرانسه، آلمان و ایتالیا بیشترین رشد را داشتند اما در کشورهای اروپای شرقی چندان موفقیتی نداشتند که این نیز به نوبه جای تأمل و تحلیل دارد.

ظهره وند تصریح کرد: ترامپ، بولتون و برخی دیگر مقامات آمریکایی خیلی واضح از احزاب راست افراط‌گرای اروپا حمایت می‌کنند و خواهان فروپاشی اتحادیه اروپا هستند اما به نظر من مردم اروپا در برابر این سیاست آمریکا ایستادگی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که اروپا تجزیه و تضعیف شود.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا بیان کرد: از طرف دیگر، ایران هم با نگاهی به آشفته بازاری که اتحادیه اروپا با آن مواجه است متوجه شده که رویکرد اروپا نسبت به آینده برجام و اینکه بخواهد مکانیسم مالی همچون اینستکس را عملیاتی کند، ضعیف‌تر از گذشته شده است.

وی ادامه داد: اروپا قادر به مقابله در برابر سیاست‌های تحریمی و فشارهای آمریکا نیست و همچنان می‌خواهد با خرید زمان و امیدواری نسبت به اینکه جریانی مثل دموکرات‌ها در آمریکا روی کار آیند تا فشارها از روی اروپا کاسته شود، مسیر خود را ادامه دهند.

ظهره وند در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به اعتقاد من تا سال ۲۰۲۰ که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خواهیم داشت اتفاق خاصی در روابط با اروپا نخواهیم داشت و نباید انتظار داشته باشیم که از اروپایی‌ها آبی برای ما گرم شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر