۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۰۱۴
سال ۱۳۵۷ (۱٤۰۰ قمری و ۱۹۷۹ میلادی) در ایران به رهبری حضرت امام خمینی انقلابی دینی با سه ویژگی «اسلامی»، «مردمی» و «عدم وابستگی به شرق و غرب» و مبتنی بر ولایت فقیه رخ داد.
به گزارش پایداری ملی، سید عبدالله متولیان در یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

۱- سال ۱۳۵۷ (۱٤۰۰ قمری و ۱۹۷۹ میلادی) در ایران به رهبری حضرت امام خمینی انقلابی دینی با سه ویژگی «اسلامی»، «مردمی» و «عدم وابستگی به شرق و غرب» و مبتنی بر ولایت فقیه رخ داد که علاوه بر اینکه از نظر شکلی و محتوایی با همه انقلاب‌های پیشین تفاوت داشته و در تقابل مستقیم با مستکبران و جهانخواران قرار داشت؛ با نفی رسمی نظام سلطه و با شعار «نه‌شرقی، نه‌غربی» پرچم استقلال و عدم تمکین از قواعد ظالمانه شرق و غرب را برافراشته و الگوی جدیدی از نظام‌های سیاسی را پیش روی مردم جهان قرار داد.


۲ - الگوی حکومتی جدید ایران، طی سال‌های آغازین خود با موج سنگینی از انواع فشارها، دخالت‌ها و تهدیدهای نظامی و امنیتی و… حداقل در پنج حوزه مواجه شده بود: «از یک‌سو آتش جنگ تحمیلی با حمایت همه قدرت‌های بزرگ شرق و غرب و تمامی هم‌پیمانان آنان در جهان علیه نظام نوپای ایران زبانه می‌کشید»، «از سوی دیگر در مقابل همه حمایت‌های مادی و معنوی، تسلیحاتی، اقتصادی، اطلاعاتی، لجستیکی، سیاسی، امنیتی، مستشاری، تکنولوژیکی و... که از صدام می‌کردند، کشور ایران را در محاصره شدید نظامی، تسلیحاتی و اقتصادی قرار داده بودند»، «از دیگر سو تقریباً تمامی شهرهای کشور با تحرکات براندازانه و جدایی‌طلبانه گروهک‌های وابسته به دو اردوگاه استعماری شرق و غرب مواجه بود و کشور آماج فعالیت‌های بی‌رحمانه و وحشیانه اعم از براندازی، جاسوسی، ترور، انفجارات و... بود»، «همچنین هر از گاهی کشور با کودتا تهدید می‌شد که کودتای امریکایی نقاب (با سرواژه «نجات قیام ایران بزرگ») که بعدها به نام کودتای شهید نوژه معروف شد معروف‌ترین آن‌ها بود»، «در داخل حاکمیت نیز عناصر به اصطلاح ملی، مذهبی و گروهک نهضت آزادی و عوامل و عناصر همکار سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، رسماً حاکمیت را در دست گرفته و برای براندازی نظام تلاش می‌کردند». با این وصف همه توطئه‌ها، دخالت‌ها، فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها، فتنه‌ها و... در دهه اول انقلاب با درایت، تیزبینی و مدیریت بی‌نظیر حضرت امام راحل و حمایت همه جانبه مردم از الگوی ولایت فقیه خنثی و بی‌اثر شد، اما باور دشمنان انقلاب اسلامی این بود که نظام حکومتی جدید ایران یک مدل موفق سیاسی نبوده و قائم به شخصیت منحصر به‌فرد و کاریزماتیک حضرت امام است و پس از وی به‌طور قطع سقوط خواهد کرد.


۳ - با ارتحال حضرت امام و انتقال منصب ولایت فقیه به حضرت امام خامنه‌ای، به تدریج پوچ و متوهمانه بودن نظر دشمنان در باره آینده نظام سیاسی ولایت فقیه آشکار و ثابت شد که نظام ولایت فقیه یک مدل موفق سیاسی است و از استحکام بسیار بالای منطقی، علمی و عملی برخوردار بوده و برای اداره کشور و اهدافش برنامه دقیق دارد و می‌تواند الگوی مردم آزاده جهان برای رهایی از یوغ استعمار و تشکیل حکومت مستقل باشد.

سال ۱۳۷٤ در مکه مکرمه و در کنار خانه خدا در گفت‌وگو با یک استاد بنگلادشی نظرش را درباره انقلاب اسلامی جویا شدم. ایشان در نظری بسیار بدیع و عالی از مدل سیاسی ایران دفاع کرد و گفت: «خمینی در خمینی می‌ماند اگر خامنه‌ای نبود» و در تشریح این سخن ناب گفت: تمام دنیا در پی اثبات این مدعا بودند که نظام سیاسی ایران فاقد حداقل‌های اداره یک کشور بوده و فقط به دلیل کاریزمای امام خمینی مانده و بعد از او حتماً سقوط خواهد کرد، اما اینک حدود هفت سال است که توسط خلف صالحش امام خامنه‌ای به بهترین شکل ممکن اداره می‌شود و این نشان می‌دهد که نظریه ولایت فقیه یک نظریه ذهنی نبوده و قابل پیاده شدن در هر کشور اسلامی از شیعه و سنی است و اهل سنت هم مطلقاً ولایت حاکم مسلمان را نفی نمی‌کنند و فقط مقید به فقیه بودن ولایت نیستند که صدالبته حاکم فقیه بر حاکم غیرفقیه رجحان دارد.


٤ - نظام جمهوری اسلامی در ۳۰ سال گذشته، در عصر پساخمینی و در دوران حضرت امام خامنه‌ای با عجیب‌ترین، شدیدترین، پرفشارترین و ناجوانمردانه‌ترین چالش‌ها، فشارها، توطئه‌ها، تحریم‌ها و تهدیدهای غرب در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، امنیتی، جاسوسی، خرابکاری و… از یک‌سو و سوءمدیریت‌ها و آسیب‌ها، فتنه‌گری‌ها و چالش‌های داخلی از سوی دیگر مواجه بوده و به لطف خداوند سبحان و تحت زعامت، ولایت، تیزهوشی، تدبیر و مدیریت بی‌بدیل و بی‌نظیر حضرت امام خامنه‌ای بر همه آن‌ها فائق آمده و به حرکت پرشتاب خود به سمت قله‌های مورد نظر و استقرار حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) ادامه داده است.


۶ سال پیش هنری کیسینجر یهودی (برجسته‌ترین رجل سیاسی و وزیر خارجه سالیان دور امریکا که فقط به دلیل اینکه پدرش آلمانی بود نتوانست به جایگاه ریاست‌جمهوری امریکا برسد) در فصل چهارم آخرین کتاب خود «موسوم به نظم جهانی» به موضوع رابطه ایران و امریکا پرداخته و تلویحاً به اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی ایران و قدرت ماورایی رهبر ایران اذعان و اعتراف کرده و می‌گوید: رهبر دینی و انقلابی ایران طی ۲۵ سال گذشته (از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳) با یک مهندسی پیچیده و ناشی از درک قوی او از نظام بین‌الملل، با عبور مقتدرانه از گردنه‌های صعب‌العبور و از پیش پا برداشتن همه موانع موجود، در برابر نظام نوین امریکایی، از مدل نظم نوین دینی خود بر جهان دفاع کرده است. او می‌گوید: خامنه‌ای اینک یکه تاز میدان نبرد با امریکا و مرد شماره یک منطقه غرب آسیاست و هیچ معادله و معامله‌ای بدون در نظر گرفتن نقش او امکان تحقق ندارد، همگان دیدند که در شرایطی که همه دنیا بر رفتن اسد از سوریه اتفاق نظر و اصرار داشتند و امریکایی‌ها برای پیشبرد اهداف خود در این منطقه بیش از ۷ تریلیون دلار هزینه کرده بودند، حرف و خواسته رهبر ایران به کرسی نشست و خاکریز خود را به مرزهای اسرائیل (رژیم غاصب صهیونیستی) رساند و برای حکومت اسرائیل کابوس و وحشت را هدیه کرده است.


۵ - حضرت امام خامنه‌ای در ناامن‌ترین منطقه جهان، امن‌ترین کشور جهان را رهبری می‌کند و به تدریج در حال غلبه بر مشکلات درونی کشور و ایجاد و استقرار دولت اسلامی است. شخصیت و رفتار و مدیریت منحصر به‌فرد ایشان هر شاهد ناظر و هر شخصیت سیاسی را در اقصی نقاط جهان به کرنش و تحسین واداشته است که به‌عنوان حسن ختام به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

- کوفی‌عنان (دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد): آقای خامنه‌ای رهبر کل مسلمانان جهان است و ایرانی‌ها و مسلمانان جهان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند.

- خاویرپرز دکوئیار (دبیرکل اسبق سازمان ملل): من در عمر سیاسی خود، در بین سیاستمداران جهان شخصیتی به هوشمندی آقای خامنه‌ای ندیده‌ام.

- پوتین (رئیس‌جمهور روسیه): «با عنایات به مطالعاتی که من در باره مسیح داشته‌ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی‌های نوشته‌شده برای مسیح را در آیت‌الله خامنه‌ای دیدم و برایم متجلی شد. حکیم بزرگی در ایران نشسته است که به ذهن من خطور نمی‌کرد او تا به این حد همه جانبه نگر باشد. او حکیم و دانشمندی است که تصمیم گیری و تنظیم سیاست ایران با اوست و با وجود درایت و هوش سرشار ایشان هیچ خطری متوجه ایران نمی‌شود. من در ملاقات با ایشان معنای واقعی قانون اساسی جمهوری اسلامی و مفهوم ولایت فقیه و ولایت علمای دینی را که شنیده بودم، فهمیدم.»

- کاندولیزا رایس (وزیر امور خارجه اسبق امریکا و مشاور ارشد جرج بوش): «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیشترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.»

بنی‌صدر (اولین رئیس‌جمهور ایران): «اگر ایشان [امام خمینی] زنده بود، صدها بار به آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی را که آقای خمینی ایجاد کرد، حفظ کند.»

اینک پیر و مراد عاشقان، حضرت خامنه‌ای عزیز مصمم و استوار کشور را در مسیر اعتمادسازی و دمیدن روح امید به آینده‌ای روشن و احیای باورها و ارزش‌های آسیب دیده دینی و حراست از میراث گرانبهای حضرت امام خمینی قرار داده و مردم را به ورود به گام دوم انقلاب اسلامی و احیای نظم نوین اسلامی و حرکت به‌سوی حکومت جهانی حضرت حجت ارواحنافداه فراخوانده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر