۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۹۱۲
تولید نفت روسیه به علت آلودگی نفت این کشور و همچنین تعهد به توافق کاهش تولید، در ماه می به 11.11 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که کمترین میزان از ژوئن 2018 به شمار می‌رود.

به گزارش پایداری ملی، آمارهای وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور در ماه می به 11.11 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است که از 11.23 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل کمتر است.

این رقم کمترین میزان از ژوئن 2018 به شمار می‌رود که در میانه بحران نفت آلوده این کشور و تعهد به توافق کاهش تولید اتفاق افتاده است.

تولید نفت روسیه در ژوئن 2018 روزانه 11.06 میلیون بشکه در روز بود.

بیشتر این کاهش تولید، ناشی از آلودگی نفت خط لوله دروژبا بود که از این خط لوله روزانه یک میلیون بشکه نفت یا یک درصد تقاضای جهانی نفت عبور می‌کرد. این خط لوله که در دهه 1960 ساخته شده است، نفت روسیه را به اروپا یعنی آلمان، مجارستان، لهستان و اسلواکی انتقال می‌دهد.

انتظار می‌رود که روسیه طی 6 تا 8 ماه این خط لوله را پاکسازی کند.

اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت نظیر روسیه توافق کردند تا برای 6 ماه از ابتدای ژانویه 2019 به منظور متوازن کردن بازار جهانی نفت، میزان تولید خود را 1.2 میلیون در روز کاهش دهند.

بر اساس این توافق، مسکو متعهد شده بود تا روزانه 228 هزار بشکه نفت بر اساس میزان تولید ماه اکتبر 2018 از تولیدات خود بکاهد و سطح تولید خود را به روزانه 11.18 میلیون بشکه برساند.

قرار است اوپک و کشورهای تولید کننده نفت در اواخر این ماه یا اوایل ماه ژوئن گرد هم بیایند و در مورد سیاست نیمه دوم سال بحث کنند.

عربستان در ماه می میزان تولید خود را افزایش داد اما نتوانست کمبود نفت ایران را جبران کند .

14 عضو اوپک در ماه می 30.17 میلیون بشکه نفت در روز تولید کردند که 60 هزار بشکه از ماه آوریل کمتر است و کمترین میزان تولید اوپک از سال 2015 به شمار می‌رود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر