۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۹۹۰۵
امام جمعه بندر دیر گفت: ما دغدغه فعالان اجتماعی و زیست محیطی را مقدس می‌شماریم و برای آن ارزش قائلیم اما پیگیری‌ها باید در چارچوب قانون، اخلاق و منطق باشد .

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در نشست با فعالان اجتماعی و زیست‌محیطی و معتمدان شهر دیر با تقدیر از حساسیت و مسؤولیت‌پذیری‌ها نسبت به محیط زیست اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن حساسیت نباشد و افراد نسبت به مسائل پیرامونی خود بی‌تفاوت باشند و واکنشی نشان ندهند مرده است.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه در پیگیری امور و ابراز نگرانی‌های زیست محیطی، در چارچوب قانون حرکت شود، افزود: اصل دغدغه و نگرانی که شما دارید بسیار ارزشمند و مقدس است.

وی با اعلام اینکه من هیچ‌گاه نسبت به مسائلی که در شهر می‌گذرد بی‌تفاوت نبوده‌ایم، ادامه داد: اخیرا هم در خطبه‌های نمازجمعه در بحث حذف 50 درصد سهم آلایندگی عسلویه موضع‌گیری کردیم.

حسینی با بیان اینکه انسان‌ها در قبال همه چیز، حتی محیط زیست هم باید در آخرت پاسخگو باشند، گفت:  از آن جایی که ارتباط تنگاتنگی بین سلامت محیط زیست و سلامت انسان‌هایی که در آنجا زندگی می‌کنند وجود دارد، بنابراین محیط زیست باید سالم باشد.

وی یادآور شد: آلوده کردن محیط زیست هم  گناهی است که به همه سرایت می‌کند و  طبعا به دنبال آن ابتلاعات و بیماری‌ها و سرطان‌ها خواهد آمد که شکی در آن نیست.

امام جمعه بندر دیر عنوان کرد: آلودگی‌های زیست‌محیطی، هوا و منابع زیرزمینی را تهدید و حیات انسان‌ها و گونه‌های حیوانی و گیاهی بلکه سراسر کره زمین را دچار مخاطره‌های جدی می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما دغدغه فعالان اجتماعی و زیست محیطی را مقدس می‌شماریم و برای آن ارزش قائلیم اما پیگیری‌ها باید در چارچوب  قانون، اخلاق و منطق باشد تا متهم به قانون‌شکنی و بی‌اخلاقی نشوید که اگر این شود، یقینا به حرف شما توجه و گوش خواهند داد.

حسینی اظهار کرد: گاهی اوقات شاید یک واحد صنعتی آن طور مخرب و تاثیرگذار نباشد اما در کنار آن واحدهای دیگری احداث و تجمیع و یک مجتمع درست شود که طبعا آلایندگی آنها باید به صورت مجموعه‌ای دیده شود و این حرفی منطقی است.

وی افزود: باید مشخص شود مجوزهایی که  شرکت‌های مستقر در منطقه گرفته‌اند، قانونی بوده است یا خیر و استقرار آنها در همین حد خواهد بود یا اینکه در ادامه قرار است واحد‌های دیگری در کنار آنها احداث شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر