۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۸۷۹
مصر و روسیه یادداشت تفاهم جدیدی برای ساخت شبکه لوله‌های ویژه نیروگاه هسته‌ای الضبعه در مصر را به امضا رساندند.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت تولیدات جنگی مصر محمد سعید العصار، وزیر مصر یادداشت تفاهمی را با شرکت TMK روسیه و شرکت Tube۲۰۰۰ روسیه برای لوله‌کشی نیروگاه الضبعه با حضور نمایندگانی از یک شرکت پیمانکار در دفتر وزارتخانه به امضا رساند.

براساس این یادداشت تفاهم، دو کشور در راستای احداث نیروگاه هسته‌ای با یکدیگر همکاری کرده و روسیه به عنوان شریک استراتژیک مصر در ساخت این نیروگاه کمک خواهد کرد.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی مدیر شرکت روسی TMK این شرکت قرار است از طریق همکاری با وزارت تولیدات جنگ مصر در اجرای این پروژه به مصر کمک کند.

روسیه و مصر در سال ۲۰۰۸ نیز یک توافقنامه دولتی درباره همکاری‌ها در زمینه استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای به امضا رساندند. علاوه بر این دو طرف در سال ۲۰۱۵ نیز توافقنامه همکاری برای ساخت نیروگاه الضبعه امضا کردند که در آن روسیه متعهد به پرداخت وامی ۲۵ میلیارد دلاری شد. این دو کشور در دسامبر ۲۰۱۷ نیز یادداشتی درباره آغاز قراردادهای تجاری برای احداث نیروگاه امضا کردند.

پیش از این محمد شاکر، وزیر نیرو و انرژی‌های تجدیدپذیر مصر تاکید کرده بود: قاهره به تلاش‌های خود برای اجرای برنامه‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای جهت رفع نیازهای اقتصادی و صنعتی خود با کمک روسیه ادامه می‌دهد و هدف این وزارتخانه تأمین ۲۰ درصد انرژی مورد نیاز از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۲ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر