۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۹۸۷۸
در خراسان جنوبی صورت گرفت؛
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های نوین آبیاری سالانه 60 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود، گفت: 855 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند.

به گزارش پایداری ملی، محمدحسن غلامی اظهار کرد: برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در ۸۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی هشت میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان و بهره‌برداران پرداخت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین طرح اجرا شده در سال جاری به شهرستان‌های نهبندان با ۱۵۸ هکتار و سربیشه با ۱۵۴ هکتار اختصاص دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعتبارات مصوب سال ۹۷ برای اجرای این طرح را ۴۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این رقم ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافت.

غلامی با بیان اینکه شبکه‌های آبیاری نوین در استان شامل آبیاری بارانی، قطره‌ای و تیپ، زیرسطحی و کم فشار است، تصریح کرد: هم اکنون سیستم‌های آبیاری نوین در ۱۰ هزار و ۲۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان در دست اجرا است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار ۱۳ میلیون تومان و آبیاری کم فشار پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های نوین آبیاری سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود، یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر