۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۸۵۱
رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد گفت: ایران در چهل سال گذشته خدمات گسترده به مهاجران خارجی ارائه کرده که جای تشکر دارد.

به گزارش پایداری ملی ، آیریس بنوم  در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد افزود: پناهندگی در دنیا بسیار پیچیده بوده و برخی کشور‌ها از جمله ایران را درگیر خود کرده است.

وی اظهار داشت: ایران رتبه دوم جهان در میزبانی از اتباع خارجی را دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته خدمات گسترده به مهاجران ارائه کرده که جای تشکر دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور نیز گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستان به صورت مجاز و غیر مجاز در استان خراسان رضوی سکونت دارند که اسامی نیمی از آن‌ها ثبت شده است.

غلامعباس ارباب خالص افزود: روزانه بیش از هزار تبعه افغانستان به صورت غیر مجاز از مرز‌های جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند که نیمی از آن‌ها دستگیر و پس از مراحل قانونی بازگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته با پدیده پناهندگان خارجی مواجه بوده و در این مدت تلاش‌های بسیار برای پذیرایی از اتباع خارجی داشته به طوری که همانند شهروندان ایران از تمام خدمات رفاهی بهره‌مند بوده‌اند.

وی گفت: نوع دوستی و کمک به دیگران در نظام جمهوری اسلامی در دستور کار ماست به طوری که ایران سال‌ها پذیرای اتباع خارجی به ویژه اتباع افغانستان بوده است.

ارباب خالص افزود: برای کاهش مهاجرت افراد، جامعه بین المللی باید اقدام‌هایی انجام دهد که مهمترین آن صلح و مبارزه با تروریسم در کشور‌های درگیر از جمله افغانستان است.

وی با بیان اینکه ایران خدمات خوبی به مهاجران ارائه داده است اظهار داشت: هیات‌های بین المللی بسیار از روند زندگی اتباع خارجی در ایران دیدن کرده و از خدمات جمهوری اسلامی ایران به آنان تشکر کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر