۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۰۷
قدردانی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور از وزارت نفت
معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن قدردانی از از تلاش شرکت‌های تابع وزارت نفت در شرایط بحرانی سیل در استان خوزستان اعلام کرد: نفت در مدیریت سیل استان خوزستان نمره قبولی گرفت.

به گزارش پایداری ملی، محمدعلی مطیعی در نشست بررسی پیامدهای سیل در تاسیسات نفتی که نهم خردادماه امسال به میزبانی این شرکت و با حضور مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای تابع وزارت نفت در استان خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: تلاش زیرمجموعه‌های وزارت نفت برای کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان خوزستان قابل تحسین بوده است.

سیل خوزستان بدون هیچ حادثه زیست‌محیطی در نفت

در این نشست، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم گزارشی از اقدامهای این شرکت در مدیریت شرایط اضطراری سیل ارائه داد و گفت: فعالیت‌های این شرکت در این حوزه از ۲۷ اسفندماه ۹۷ آغاز شد و این فعالیت‌ها به صورت شبانه‌روزی در دو جبهه نگهداشت تاسیسات و راهبری تولید و پشتیبانی از مردم و امدادرسانی به مناطق سیلزده تداوم یافت.

وی افزود: در چنین شرایطی همه شرکتهای نفتی با همدلی، همافزایی و هماهنگی با ستاد بحران استانداری خوزستان، افزون بر انجام وظایف ذاتی، در زمینه عمل به مسئولیتهای اجتماعی نیز تلاش زیادی انجام دادند.

محمدی با اشاره به جاری شدن میلیاردها مترمکعب آب در خوزستان گفت: با وجود حجم آب زیاد و غرقآب شدن بسیاری از تاسیسات و خطوط لوله، با تمهیداتی که اندیشیده شد و پایش مستمر آنها، خوشبختانه هیچگونه حادثه زیستمحیطی در حوزه صنعت نفت رخ نداد و این موضوع کارنامه درخشانی برای وزارت نفت است.

سیدباقر مرتضوی، مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیطزیست وزارت نفت نیز اعلام کرد: هدف از تشکیل این نشست بررسی پیامدهای سیل از سوی رئیس محترم جمهوری است که کار بررسیها در استانهای گلستان و لرستان انجام شد و بررسی ابعاد سیل در خوزستان نیز با تشکیل نشست‌ها در سازمانهای مختلف آغاز شده است.

وی افزود: در نشست‌هایی که با سازمانهای مختلف در ارتباط با بررسی پیامدهای سیل برگزار شد، همه سازمانها از عملکرد شرکتهای نفتی ابراز رضایت کردند و مدیریت شرایط اضطراری در نفت میتواند به الگویی کشوری تبدیل شود.

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت بهرهبرداری نفت و گاز اروندان، قائممقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان، مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، مدیرعامل شرکت پخش فرآوردههای نفتی خوزستان و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان (وزارت نفت - جنوب) نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در سیل استان خوزستان پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر