۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۹۸۰۶
استاندار سمنان:
استاندار سمنان بابیان اینکه کار پدافند غیرعامل کاهش آسیب و دفع خطر بدون اقدامات مسلحانه است، گفت: کارگروه‌های ۱۲ گانه کارگروه پدافند عامل برنامه‌های خود را ارائه دهد.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا آشناگر صبح شنبه در نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل سال جاری به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان بابیان اینکه کار پدافند غیرعامل کاهش آسیب و دفع خطر بدون اقدامات مسلحانه است، ابراز داشت: اقدامات مربوط به پدافند غیرعامل در سطح استان سمنان باید به‌صورت جدی و مستمر پیگیری شود.

وی بابیان اینکه تمامی کارگروه‌های ۱۲ گانه پدافند غیرعامل استان باید فعال بوده و برنامه‌های خود را ارائه دهند، اضافه کرد: اگر کارگروه‌ها و اهداف آن‌ها رها شوند، قطعاً برنامه کلی و اهداف پدافند غیرعامل نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

لزوم اجرای اقدامات پدافندی در استان

استاندار سمنان بابیان اینکه توجه مسئولان به شریان‌های عمومی، نیروگاه‌ها و مراکز حساس می‌تواند برای مردم امنیت خاطر ایجاد کند، ابراز داشت: تعیین مراکز ثقل و حساس ازجمله اقداماتی است که حتماً باید به انجام رسد و خوشبختانه این اقدام در سطح استان اجرایی شده است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: سمنان یک استان صنعتی محسوب می‌شود و لازم است تا شناخت کافی از ظرفیت‌ها، تولیدات و قابلیت‌ها به انجام رسیده و اقدامات پدافندی در راستای رفع مشکلات و تهدیدات احتمالی این‌گونه مراکز در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در تهیه بانک اطلاعاتی استان مساعدت لازم را با اداره کل پدافند غیرعامل استان داشته باشند، افزود: تمامی پروژه‌های بزرگ استان و کشور بر اساس ماده ۲۱۵ برنامه توسعه پنجم نیاز به پیوست پدافند غیرعامل دارند و باید پیگیری و نظارت جدی در اجرایی‌شدن این قانون به انجام رسد.

حفاظت از جان مردم وظیفه پدافند غیر عامل

استاندار سمنان بابیان اینکه حفاظت از اموال مردم و جان و مال آنان ازجمله وظایف پدافند غیرعامل است، ابراز داشت: با همکاری شهرداری‌ها باید تمامی واحدها و اماکنی که در مسیر رودخانه‌ها هستند شناسایی و معرفی شود.

آشناگر بابیان اینکه تست نفوذ در دستگاه‌های اجرایی انجام و راهکارهای رفع مشکلات باید شناسایی شود، تصریح کرد: بند ج تبصره ۲۱ از سوی مدیران و مسئولان، پیگیری شده و از این ظرفیت در راستای رفع مشکلات دستگاه‌ها در راستای فراگیر شدن فرهنگ پدافند غیرعامل استفاده شود.

وی بابیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل از ضروریات به شمار می‌رود و می‌بایست ضمن تدوین این سند عملیات مرتبط با اجرایی‌شدن آن محقق شود، اضافه کرد: خروج تأسیسات پرخطر مثل انبارهای سوخت مورد تأکید است و فرمانداران در این خصوص با جدیت اقدام کنند.

شهرداران مصوبات ستاد بحران را اجرایی کنند

استاندار سمنان بابیان اینکه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید توجه کنند که تمامی تدابیر امنیتی رایانه‌ای اتخاذ و راه نفوذ و حک اطلاعات مسدود شود، ابراز داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه فایل‌های پشتیبان از اطلاعات دستگاه خود اقدام کنند زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل و حذف اطلاعات مدیر مربوطه پاسخگو خواهد بود.

آشناگر بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند نیروهای فنی را از محدوده تخصصی خود خارج و در پستی دیگر منصوب کنند، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا نسبت به بازگرداندن نیروهای فنی و تخصصی در مناصب دیگر و انتصاب در مشاغل تخصصی دستگاه اقدام کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف اداری شده و باید پاسخگو باشند.

وی بابیان اینکه شهرداران موظف‌اند تا تصمیمات و مصوبات رئیس ستاد بحران شهرستان را اجرا کنند، افزود: این مهم می‌طلبد تا شهرداری‌ها در وضعیت مناسب و مطلوب جوی نسبت به لایروبی پل‌ها، رودخانه‌ها و غیره اقدام کنند تا در مواقع بارندگی شاهد بروز مشکل و آب‌گرفتگی در سطح شهرها نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر