۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۹۸۰۳
معاون سیاسی، امنیتی استانداری گلستان در جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم استان :
جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم استان گلستان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان و مدیران عضو کمیته بیوتروریسم و قرارگاه زیستی استان در محل دفتر جلسات معاونت سیاسی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم استان گلستان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان و مدیران عضو کمیته بیوتروریسم و قرارگاه زیستی استان در محل دفتر جلسات معاونت سیاسی برگزار شد.

در این جلسه "عبدالرضا چراغعلی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: موضوع پدافند غیر عامل برای همه ما یک امر ضروری است و امروز تهدیدات دشمن بسیار متنوع و گسترده شده است؛ پس توجه پدافند غیر عامل بسیار مهم است و مدیران دستگاههای اجرایی همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به موضوع پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات دشمن آماده باشند و حساسیت لازم درخصوص مسائل و تهدیدات زیستی را داشته و ضمن رصد و پایش آن با هرگونه سناریو و تهدیدی در این زمینه آمادگی داشته باشند. چراغعلی افزود: تقويت پدافند زيستي در جامعه و دستگاههاي اجرايي كشور موجب ارتقاء بازدارندگي و تقويت امنيت ملي كشور  مي گردد.

 

در این جلسه تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان درخصوص تهدیدات سرقت گاز کلر در استان و مراقبت های حفاظتی و امنیتی از طریق نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت بسیج و افزایش نظارت های فنی جهت جلوگیری از نشت گاز کلر تأکید کرد. وی همچنین با اشاره به "بند ج تبصره 21 قانون بودجه 98 و  آیین نامه اجرایی ماده 58 قانون احکام دائمی و بند پ ماده 106 و 109 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه کشور" درخصوص استفاده از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای و منابع داخلی برای اجرای طرح های پدافندغیرعامل و مصون سازی زیرساخت ها، جهت تأمین اعتبار هزینه های امنیتی و مسائل حفاظتی و پدافندی سایت پرورش میگو گمیشان و نیز ذخایر و منابع آبفا روستایی و شهری و نیز تأمین تجهیزات سریع به جهت کنترل و پیشگیری از بیماری های میگو و جلوگیری از ورود و اشاعه بیماری های آبزی استان، خواستار موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و و پیگیری ابلاغ اعتبار دستگاههای مربوطه شد.

 

تجری افزود : با عنایت به تصویب قانون حفاظت و بهره‌برداری از ذخایر ژنتیکی کشور توسط مجلس شورای اسلامی، ضروریست اعتبارات لازم جهت موراد حفاظتی و امنیتی و پدافندی مرکز نگهداری ذخایر ژنتیک مرکز تحقیقات کشاورزی استان که با هدف شناسایی، جمع آوری، نگهداری، کشت و تکثیر گونه های زیستی و کشاورزی و ذخایر ژنتیکی مورد نیاز و همچنین تجهیز آزمایشگاه مولکولی برای شناسایی تهدیدات بیوتروریسمی، با هماهنگی و پیگیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تأمین و اقدام گردد. 

 

در ادامه مدیرکل محیط زیست و مدیرکل دامپزشکی استان درخصوص وضعیت و علت تلفات قوچ و میش در پارک ملی گلستان گزارشاتی را ارائه نمودند. در این جلسه مقرر گردید صدا و سیمای مرکز گلستان ضمن هماهنگی با دبیرخانه کمیته مقابله با بیوتروریسم و قرارگاه پدافند زیستی، نسبت به برگزاری نشست های کارشناسی و اطلاع رسانی و پخش کلیپ ها و مستندات در حوزه بیوتروریسم و آگاهی رسانی به عموم جامعه برنامه ریزی و اقدام نماید.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر