۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۶۲
رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی شده چین قصد دارد ظرف یک دهه آینده شمار سلاح‌های هسته‌ای خود را به دو برابر افزایش دهد.

به گزارش پایداری ملی، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعی شده چین قصد دارد ظرف یک دهه آینده شمار سلاح‌های هسته‌ای خود را به دو برابر افزایش دهد. 

«رابرت اشلی»، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که در اندیشکده هادسون در واشنگتن حضور داشت ادعا کرد ارزیابی‌ها همچنین حاکی است روسیه پیمانی که سال ۱۹۹۶  برای منع آزمایش‌ سلاح‌های هسته‌ای میان دو کشور امضا شده را نقض کرده است. 

مقام آمریکایی در این سخنرانی که متن آن روی وب‌سایت آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا قرار گرفته تصریح کرد: «ظرف دهه آینده چین احتمال دارد در راستای سیاست توسعه سریع و متنوع‌سازی زرادخانه هسته‌ای خود  میزان ذخائر هسته‌ای خود را دست‌کم به دو برابر میزان فعلی افزایش دهد.»

وی همچنین گفت: «سال گذشته چین نسبت به جمع کل آزمایش‌ موشک‌های بالستیک در کل دنیا اقدام به پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک بیشتری کرد.»

اشلی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ارزیابی‌ها شمار سلاح‌های هسته‌ای فعلی چین را حدود ۲۰۰ کلاهک ارزیابی می‌کنند.   

کارشناسان بالا گرفتن موج تنش‌ها میان دولت‌های چین و آمریکا در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی را یکی از دلایل تصمیم پکن برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود می‌دانند. 

پکن گفته نیروی هسته‌ای این کشور در حکم نوعی عامل بازدارنده در برابر قصد کشورهای دیگر برای هجوم نظامی به این کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر