۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۱۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:
جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان سمنان به ریاست دکتر خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان ، مدیر کل پدافند غیرعامل استان، و اعضاء در محل سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریست استان سمنان به ریاست دکتر خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان ، مدیر کل پدافند غیرعامل استان، و اعضاء در محل سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد.

اهم سخنان دکتر خجسته پور ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریستی استان:

چند سالی است پدافند غیرعامل به یکی از ارکان اصلی در همه دستگاه های اجرایی و خدمت رسان تبدیل شده است و لازم است که ارکان‌ مختلف این حوزه مدنظر قرار بگیرید و باید در جهت پیدا کردن و بوجود آوردن راه های جانشین برای ارائه خدمات در زمان تهدید و خطراتی که از سوی دشمنان نظام و حوادث طبیعی و غیرعمدی بوجود می آید، گام برداریم.

در خصوص موضوعاتی که مربوط به تامین ‌سلامت آحاد مردم است، باید ارکان مختلف حوزه پدافند مورد توجه قرار بگیرد.

مطابق آیه شریفه قرآن که می فرماید " همه چیزها از آب آفریده شده اند" و از آنجا که آب مایه حیات بوده و تامین کننده نیازهای زیستی و بهداشتی ما می باشد، باید توجه به حفظ و حراست از منابع آبی و تامین آب سالم و مسائل پدافندی در این‌ حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تامین آب سالم برای مردم یکی از وظایفی است که دستگاه های حاکمیتی و خدماتی در حوزه آب باید مد نظر قرار دهند.

نظام جمهوری اسلامی در ۴ دهه ای که با افتخار پشت سر گذاشته است، همواره‌ مورد کینه و حسد دشمنان بوده و ما انواع و اقسام ترور را در طول این ۴۰ سال شاهد بودیم.

یکی از انواع ترورها، بیوتروریست است، یعنی بدون اینکه به صورت ‌مستقیم با انسان ها مقابله کنند، سلامت انسان را از طریق تهدیدات زیستی و بیوتروریستی مورد حمله قرار می دهند.

به دلیل اهمیت این‌ مهم، در حوزه پدافند غیرعامل، پدافند زیستی و بیوتروریسم در دستور کار قرار گرفته است و اهمیت خاصی نیز دارد.

در حال حاضر سه مجموعه داریم که در حوزه تامین آب فعالیت می کنند که با توجه به وجود این سه نهاد در حوزه تامین آب سالم، اقدامات خوبی انجام شده اما آنچه که ایده آل است همچنان محقق نشده است.

کمبود اعتبارات یکی از دلایل محقق نشدن ایده آل ها درحوزه تامین آب سالم است.

در قانون بودجه سال ۹۸، الزام استفاده از یک درصد از اعتبارات تملک دارایی در حوزه پدافند غیرعامل دیده نشده است، اما این امکان جدید وجود دارد که بدون سقف رعایت یک درصد، دستگاه ها حسب ضرورت می توانند از این اعتبارات برای اجرای طرح های پدافندی هزینه کند.

نیاز است تا دستگاه های اجرایی طرح های پدافندی خود را تهیه و به تصویب حوزه پدافند غیرعامل استان برسانند تا بتوان از این ‌ظرفیت قانونی به نحو احسن استفاده کرد.

برنامه های خوبی در بحث حصارکشی، سیستم اعلام سرقت، پایش، نگهبان در مراکز و تاسیسات تامین آب شرب و همچنین مسائل مربوط به حریم کیفی رودخانه ها به ‌عنوان تامین‌کننده آب شرب و استفاده از سامانه های الکترونیکی انجام شده، اما باید تلاش شود تا بتوانیم بصورت صددرصد و ایده آل تمام تاسیسات و مراکز تامین آب شرب را با آخرین ابزار و امکانات مجهز رصد و حفاظت نماییم .

برگزاری بازدید های مشترک و دوره ای با حضور متولیان امر آب استان و پدافند غیرعامل و دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود به عنوان مشاور و همچنین بازدید نامحسوس و بدون اطلاع قبلی از محل های تامین و توزیع آب در سطح استان توسط کارشناسان پدافند غیرعامل فرمانداری ها همراه با مستند سازی در دستور کار قرار گیرد.

موارد کمبود ها و مشکلات احصا شده در بازدید ها در جلسات تخصصی مورد بحث و بررسی قرار‌خواهد گرفت و انشالله با اتخاذ تصمیمات مناسب، مردم ما با راحتی و آسودگی خاطر از آب شرب سالم استفاده خواهند کرد.

انشالله تهدیدات و دشمنی های دشمنان نظام‌جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و ایستادگی مردم، نقش بر آب خواهد شد‌

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر