۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۰۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه باید فضای مجازی را به سمت فرصت سازی سوق داد، گفت: با آغاز فعالیت کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در استان ها امکان فرصت سازی در فضای مجازی مهیا می شود.
به گزارش پایداری ملی، صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، چهارشنبه در نشست مشترک با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: شناسایی، توانمندسازی و حمایت از ظرفیت‌های تولید، نشر محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی، نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی، ظرفیت‌های خودجوش مردمی و مؤسسه‌های بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف "کارگروه هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی" با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها تشکیل شده و قرار است در چارچوب دستورالعملی واحد فعالیت کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: به جای جمع کردن، تعطیل شدن، فیلترینگ و محدودکردن فضای اینترنتی، بهتر است در پی پدید آوردن شیوه‌های صحیح برای برخورداری از آن باشیم و با فرهنگ‌سازی در مدار درست حرکت کنیم.

سهرابی افزود: فضای مجازی به میدان جنگ نرم فرهنگی بدل شده است و آسیب‌های آن جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: مرکز رسانه‌های دیجیتال این اداره کل تمایل دارد با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس و همفکری دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، از طریق متخصصان با فراهم آوردن زمینه تولید محتوا به میدان آید تا آموزه‌های ایرانی اسلامی را در فضای مجازی ارائه دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه این مرکز آمادگی تهیه و تولید محتوا و حمایت از نهادهای فرهنگی را دارد، گفت: ابلاغ دستور العمل‌ها و شرح وظایف توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه را برای سیاستگذاری در مباحثی همچون توسعه، ترویج و فرهنگ‌سازی فضای مجازی باز کرده است.

مهرداد سهرابی، فناوری اطلاعات در فضای مجازی را یکی از مهمترین حوزه‌های ایجاد اشتغال دانست و اظهار داشت: وزارت ارتباطات در این زمینه علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند نقش تسهیل‌گری ایفا کند.

وی، بر ضرورت فعالیت مشترک و بهره‌مندی هر ۲ طرف در مواردی همچون تحقیق و توسعه در حوزه کسب وکارهای نو و فعال‌کردن‌شتاب‌دهنده‌ها تاکید کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر