۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۵۳
مدیر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران به افزایش ۳ برابری تولید برق در دوماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: وضعیت منابع آبی مهم‌ترین پارامتر تولید برق است.
به گزارش پایداری ملی، محمد شهریاری مدیر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره میزان تولید برق اظهار داشت: در دوماهه اول سال جاری تولید برق نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشته است.

وی در ادامه افزود: شرکت آب منطقه‌ای تهران دارای ۹ واحد نیروگاه برق‌آبی بوده که ظرفیت منسوب به این نیروگاه‌ها ۲۶۸/۳ مگاوات ساعت بوده و متوسط تولید انرژی سالیانه این نیروگاه‌ها ۴۳۱ هزار مگاوات ساعت است.

شهریاری در همین رابطه ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی تولید نیروگاه‌ها متغیر است به‌طوری‌که در سال ۹۶ به علت نرمال بودن شرایط آب و هوایی ۳۹۹ هزار مگاوات ساعت برق تولیدشده و در سال ۹۷ با توجه به خشک‌سالی حاکم در کشور میزان تولید به ۲۳۶ هزار مگاوات ساعت رسید.

مدیر تأسیسات آبی و برق‌آبی استان تهران به شرایط خوب آب و هوایی در سال ۹۸ اشاره و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میزان تولید نیروگاه‌ها به ظرفیت متوسط سالیانه برسد که در این صورت نسبت به سال ۹۷ نزدیک به ۸۴ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

وی وضعیت منابع آبی و مدیریت مصارف پایین‌دست سدها را اصلی‌ترین پارامتر برای تولید برق دانست و گفت: اولویت اصلی برای ما تأمین آب شرب مردم و در کنار آن تولید انرژی برق‌آبی است.

شهریاری به افزایش ۳ برابری تولید برق در ۲ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته میزان عملکرد تولید ۲۸ هزار مگاوات ساعت بوده درحالی‌که سال جاری ۱۰۸ هزار مگاوات ساعت برق تولیدشده که این موضوع ناشی از بارندگی، منابع آبی، آبگیری مناسب سدها و مدیریت مخازن است.

مدیر تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای استان تهران درباره ادامه روند تولید خاطرنشان کرد: امید است در سال جاری به ظرفیت متوسط تولید انرژی که بر اساس ظرفیت منسوبه نیروگاه‌ها است برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر